کد خبر 208791
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

۱۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی شهرهای جدید در هفته دولت افتتاح می‌شود

۱۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی شهرهای جدید در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه‌ریزی برای افتتاح یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای جدید برای هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علیرضا جعفری» گفت: در بسته نهضت ملی مسکن بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد که از ابتدای دولت آغاز شد در هفته دولت، تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

وی، همچنین از افتتاح ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مهر در پرند خبر داد و گفت: واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر تا تابستان ۱۴۰۳ تکمیل و تحویل خواهد شد.

دولت سیزدهم در آخرین اقدام خود برای اجرایی شدن هرچه بهتر نهضت ملی مسکن و تسهیل خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد، اقدام به کاهش نرخ سود تسهیلات این طرح کرد.

دولت مردمی سیزدهم در حالی وعده تحقق ساخت مسکن را در قالب نهضت ملی داده که یکی از راهکارهایی اجرایی شدن این مهم را پرداخت تسهیلات بانکی قرار داد، تسهیلاتی که به عقیده کارشناسان در صورت متعهد شدن بانک‌ها به پرداخت، می‌تواند بخش زیادی از مشکل تولید مسکن را حل کند.

یکی از مهمترین مسایلی که درباره نهضت ملی مسکن مطرح شد، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بود. این باور در میان بخشی از جامعه وجود داشت که با نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد، بخش زیادی از مردم و جامعه هدف دیگر توان پرداخت اقساط را نخواهند داشت و این مساله ممکن است که نهضت ملی مسکن را با چالش‌های زیادی مواجه کند.

با توجه به اینکه تولید مسکن و برطرف کردن نابسامانی‌ها در این بخش به عنوان یکی از مهم ترین رویکردهای دولت مطرح بوده و هست، در ماه های اخیر اقداماتی برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از یک سو و الزام کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات از سوی دیگر انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha