کد خبر 208777
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

وزیر ارشاد:

عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است

عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است و اگر این قلعه را فتح کنند خانواده ایرانی و اسلامی به طور کامل خواهد پاشید. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتمین همایش ملی "چادرهای آسمانی" گفت: موضوع عفاف و حجاب تاریخی و انتخاب همیشه جامعه عفیف ایرانی بوده است.

وی افزود: ما هرجای دنیا حاضر می شویم با سری بلند و بر افراشته از تمدن چندهزار ساله صحبت می کنیم و وقتی به ویژگی این تمدن چند هزار ساله اشاره می کنیم زندگی عفیفانه و پوشش محجبانه بخش مهم آن است که به ان افتخار می کنیم. 

اسماعیلی اظهار کرد: اگرچه اسلام عزیز مناسک مهمی را به مسئله حجاب اضافه کرد اما میراث تاریخی ایران نشان تاریخی بودن و اصیل بودن انتخاب حجاب برای ایرانیان و به خصوص بانوان است. 

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در زیر چتر اسلام جایگاه زن نقشی موثر به خود گرفت و زنان در پرتو اسلام پذیرا و ایفاگر نقش اجتماعی شدند، در مقابل این تمدن تمدن غرب وجود دارد که در ذات خود برهنگی دارد و یکی از ویژگی های انها اماده سازی زنان برای جامعه با پشت سر گذاشتن پوشش است. 

وی تصریح کرد: وقتی غرب وارد تمدن اسلامی شده، در اولین ایستگاه موضوع عفاف و حجاب را مورد حمله قرار داده است که این حمله قدمت ۲۰۰ ساله دارد. در نخستین کتب نویسندگان غرب چند مورد را عامل عقب ماندگی ایران میدانند که در صدر ان مسئله حجاب است. 

اسماعیلی تاکید کرد: اما در همین ۲۰۰ سال در اوج همه تهاجم مغرب زمین و افسران این تهاجم زنان همیشه در میدان برای مقابله با این مسئله بوده اند، در مشروطه زنان عفیفه ما با حفظ تمامی موازین شرعی در صف نخست اعتراضات بودند و میبینیم که غرب در دوره پهلوی نخستین مسئله ای که به آن هجوم می آورد مسئله حجاب است. 

وی افزود: انچه می بینیم در صدر بودن زنان عفیف در پاسداری استقلال سیاسی، فرهنگی و اسقلال اقتصادی ما بوده است. امام به بهترین شکل استعداد زنان را شناخت و در بزنگاه انقلاب و دفاع مقدس همین زنان عفیف در میدان بودند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امروز جنگ ترکیبی تمام عیار دنبال شکاف در جامعه است در حالی که مردم ما اصیل در حوزه پوشش و پاسداری از حیا و عفاف هستند. عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است و اگر این قلعه را فتح کنند خانواده ایرانی و اسلامی به طور کامل خواهد پاشید. 

اسماعیلی گفت: گام اول این تهاجم برهنگی است و نقطه قوت ما که حوزه فرهنگی و خانواده است سیبل حمله دشمن قرار گرفته است. تمامی نظرسنجی ها نشان میدهد جامعه ایرانی پایبند به هویت و آرمان های ایرانی و اسلامی است. 

وی ادامه داد: امروز تمامی رسانه های جهانی عظمت زنان عفیف ما را سانسور می کنند تا به اسطوره تبدیل نشودند و ما موظف هستیم با آگاهی از نقاط قوت و ضعف از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم. نباید اجازه دهیم دشمن در برنامه ایجاد شکاف در میان جامعه موفق شود و برای این مسئله باید با برنامه و شناخت همانطور که رهبری تاکید کرد پیش برویم. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما با هرگونه انشقاق در جامعه مخالفیم، در مقابل عده ای که ممکن است ناآگاهانه دچار مشکل شوند و عده اندکی که قصد ایجاد انشقاق دارند با تمامی توان انقلابی از ارزش های انقلاب دفاع خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha