کد خبر 208738
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در گفتگو با «حیات»:

ما می توانیم از محل درآمد مولدسازی بخش‌های دیگرمان را فعال کنیم

ما می توانیم از محل درآمد مولدسازی بخش‌های دیگرمان را فعال کنیم

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد صادرات به کشور روسیه به شکل تهاتر صورت بگیرد، گفت: البته کشور روسیه به علت برخی پروتکل‌های بهداشتی و استاندارهای خاص، جوجه آرین ایران را نپذیرفته است.

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به سیاست مولدسازی دارایی های کم بازده به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: یکی از موارد اصلی مبحث مولدسازی این است که کارخانه‌هایی که درون زنجیره نبوده یا توان بهره‌ور کردنش وجود ندارد به یک بخش اهلیت‌دار که می‌تواند آن را مولد نماید سپرده شود.

وی ادامه داد: طبیعتاً ما می توانیم از طریق محل درآمد مولدسازی بخش‌های دیگری را فعال کنیم. 

فخاری با اشاره به واگذاری کارخانه آرد یاسوج مطرح کرد: مشکل ما ایجاد سرمایه در گردش برای بخش‌های طیور و دام‌های سبک وسنگین است. بنابراین از طریق کارخانه‌هایی مانند کارخانه آرد یاسوج که در اختیار داریم می توانیم این موارد را جبران نماییم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه تولید آرد درون زنجیره ما نیست، گفت: سازمان اقتصادی کوثر تولید گندم، خبازی یاشیرینی فروشی ندارد، بنابراین تلاش ما در زمینه بهره‌ور کردن این کارخانه مثمر ثمر نیست اما بخش خصوصی طبیعتا از ما فعال تر و چابک‌تر است و می‌تواند سرمایه در گردش کافی را برای این کارخانه تامین کند.

وی با بیان اینکه مدیریت سرمایه در گردش کار سخت و پیچیده‌ای است بیان کرد: ما باید برای امور خود اهم و مهم و اولویت بندی کنیم. از این رو با توجه به اینکه کارخانه آرد و نشاسته در اولویت سازمان اقتصادی کوثر قرار ندارد تصمیم به واگذاری این کارخانه گرفتیم. کما اینکه اهالی رسانه نیز مدام از این سازمان سراغ مرغ و گوشت را می‌گیرند یعنی مشخصا برای عموم مردم نیز این موضوعات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فخاری اشاره کرد: سازمان اقتصادی کوثر اگر بتواند سرمایه در گردش این حوزه را تامین کند طبیعتاً بر اهمیت قضایی کشور موثرتر خواهد بود چرا که کسی که از ما سراغ آرد و نشاسته را نمی‌گیرد. در واقع مردم سازمان اقتصادی کوثر را با یک ماموریت دیگرمی‌شناسند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به واگذاری کارخانه آرد یاسوج اعلام کرد: ما به مقامات محترم این استان اعلام کرده‌ایم تاشرکت‌های دارای اهلیت دار را به ما معرفی کنند.

وی با اشاره به اظهار نگرانی نسبت به برخی مقامات محلی این شهر بیان کرد: تعدادی از مقامات محلی معتقدند که آنها سابقه خوشیاز مقوله خصوصی‌سازی ندارند چرا که کارخانه دیگری در این استان پیش از این به بخش خصوصی واگذار شد اما به دلیل اینکه اهلیت لازم را نداشت این شرکت مجدد به یک دستگاه دیگر انتقال یافت.

فخاری خاطرنشان کرد: ما به مقامات محلی اعلام کردیم برای رفع این نگرانی ها، فراخوان واگذاری به خود مقامات محلی سپرده شود تا شخصیت‌های حقوقی دارای اهلیت برای واگذاری مراجعه نمایند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: ما نیز نگران اشتغال و مسائل مرتبط به این موضوع در منطقه هستیم و نمی‌خواهیم دارایی‌هایمان آسیب ببیند بلکه می‌خواهیم تبدیل دارایی را به نحو احسنت انجام دهیم.

وی در این باره ادامه داد: لذا همچنان مصمم هستیم که کارخانه آرد یاسوج توسط بخش خصوصی یا نهاده دولتی دارای اهلیت اداره شود تا بتواند آنجا پیشرفت کند.

فخاری اشاره به اینکه این کارخانه فعلاً واگذار نشده است اظهار کرد فرایند ارزیابی پس از گذشت ۶ ماه مجدد در حال انجام است وقرار است پس از ارزیابی‌های صورت گرفته و با هماهنگی مقامات محلی این کارخانه به مزایده گذاشته شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پاسخ به پرسش خبرنگار حیات درخصوص روند صادرات محصولات این سازمان به سایر کشورها گفت: در حال حاضر صادرات به کشور افغانستان در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد صادرات به کشور روسیه به شکل تهاتر صورت بگیرد. یعنی نهاده از کشور روسیه وارد شود و جوجه از ایران به روسیه صادر شود.

وی با اشاره به روند صادرات محصولات ایزان به کشور روسیه اعلام کرد: البته کشور روسیه به علت برخی پروتکل‌های بهداشتی و استاندارهای خاص، جوجه آرین ایران را نپذیرفته است اما توانستیم این جوجه را به سایر کشورهای همسایه صادر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha