کد خبر 208678
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

فخاری در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران:

ثبات در سیاست گذاری نیازمند آمار و شفافیت است

ثبات در سیاست گذاری نیازمند آمار و شفافیت است

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه ثبات در سیاست گذاری نیازمند آمار و شفافیت است، گفت: فلسفه جلسه امروز نشان دهنده نقش مهم دو نهادیست که در امنیت غذایی و تصمیم گیری ها تاثیر گذارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران گفت: آنچه که موجب برگزاری جلسه امروز شده است، دغدغه ایی مشترک میان سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران است.

 وی افزود: در واقع این دغدغه ایجاد یک ثبات در سیاست گذاری کشور است که طبیعتا نیازمند آمار و شفافیت می باشد.

فخاری با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب نسبت به وجود آمار شفاف مطرح کرد: وقتی آمارهای شفاف به عنوان یک دغدغه مهم در سطح عالی نظام مطرح می شود این نشان دهنده مهم بودن این امر است.

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می کند، تصریح کرد: ما یک سامانه هوشمندی را راه اندازی کردیم تا بتوانیم در تمام حوزه ها، آمارهای دقیقی در اختیار سایرین قرار دهیم.

رییس سازمان اقتصادی کشور گفت: هرچه دولت تلاش می کند تا در کشور رفاه ایجاد کند بازهم سوداگری هایی رقم میخورد که سبب بی اثر شدن تلاش ها می شود.

فخاری بیان کرد: فلسفه جلسه امروز نشان دهنده نقش مهم دو نهادیست که در امنیت غذایی و تصمیم گیری ها تاثیر گذارند.

وی اشاره کرد: بسترهای تولید و ساماندهی هوشمندی در سازمان اقتصادی کوثر وجود دارد که به مرکز ملی آمار، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک می کند تا شفافیت ایجاد شود و در نهایت سبب تشکیل یک دیتای هوشمند می شود.

رییس سازمان اقتصادی کشور تاکید کرد: مرکز آمار دیتاهایی دارد که می تواند کمک کننده ما در انجام امور باشد. همچنین امیدواری ثمره این تفاهمنامه را در سفره مردم احساس کنیم، نتیجه ایی که نیازمند یک تصمیم درست با داده های صحیح است.

جواد حسین زاده رییس مرکز آمار ایران در ادامه این مراسم گفت: ما به نیت اثرگذاری در این حوزه مهم امروز اینجا حضور پیدا کرده ایم چراکه بحث امنیت غذایی در کشور بسیار حائز اهمیت است، کمااینکه مرکز آمار هم سعی کرده است عرضه و تقاضای بازارهای مختلف امنیت غذایی را از دامداری گرفته تا کشاورزی  پوشش دهد.

وی ادامه داد: همانطور که در سالهای اخیر نیز آمارهای ارزشمندی تولید شده است.

حسین زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مطرح کرد: بارها این موضوع نطرح بوده که یک سامانه هوشمند در حوزه عنوان شده شکل بگیرد.

رییس مرکز آمار ایران تصریح کرد: مسلما نبود آمار باعث می شود بهره وری لازم در حوزه مدیریت وجود نداشته باشد.

حسین زاده تاکید کرد: خوشبختانه در مرکز آمار ایثارگران نقش ویژه ای از نظره عِده و عُده دارند و ما خودمان را همواره مدیون این حوزه می دانیم. بنابراین برای توسعه این بخش هر کمکی که از دستمان برآید رقم می زنیم تا بتوانیم از برکات این تفاهنامه به شکل مشترک و در سطح کلی نظام بهره مند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha