کد خبر 208676
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

فرهاد نظری افشار در گفتگو با «حیات»:

تیم ملی والیبال نباید به یک - دو بازیکن وابسته باشد/ مخالف برکناری بهروز عطایی هستم

تیم ملی والیبال نباید به یک - دو بازیکن وابسته باشد/ مخالف برکناری بهروز عطایی هستم

کارشناس والیبال در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ ملت ها و راهکارهای لازم برای برون رفت از این وضعیت صحبت کرد.

فرهاد نظری افشار در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها اظهار داشت: تیم ملی نتایج قابل قبولی در لیگ ملت‌ها نگرفت و خصوصاً در این هفته آخر با شیطنت‌هایی که به وجود آمد اگر تیم ملی ما دیدارهایی را که 3-2 باخته را اگر با تیم اصلی و نفرات کامل به میدان می‌رفت نتایج دیگری می‌گرفت و شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد و رتبه بهتری هم در جدول کسب می‌کردیم و شرایط روحی و روانی تیم هم شکل دیگری به خود می‌گرفت. ولی این ها هیچکدام دلیل نمی‌شود که ما ضعف‌های فنی خودمان را نبینیم. ما باید با تیم کامل و با تمام قوا راهی مسابقات می‌شدیم تا از نبود یک بازیکن تا این حد ضربه نخوریم. اگر تمام بازیکنان با کیفیت خودمان را برده بودیم به راحتی می‌توانستیم ضعف‌مان را با نفرات مناسب و جایگزین کردنشان پوشش دهیم. مشکل بعدی هم ضعف و تزلزل روحی بازیکنان بود که خیلی ضعف مهمی بود و از این بابت خیلی ضربه خوردیم.


وی افزود: این که می‌گویند این انتخاب ها به جهت جوانگرایی صورت گرفته است نمی‌توان به آن صورت اسم جوانگرایی هم روی آن گذاشت چرا که این نفرات که در تیم هستند بازیکنان 30 سال و بالاتر هم در آن دیده می‌شود و میانگین سنی تیم آنچنان پایین نیست که بخواهیم این چینش بازیکنان را به جوانگرایی ربط دهیم. ما جوان‌های خوب و با کیفیتی هم داریم که می‌توانستند به تیم کمک کنند ما برنامه ریزی مناسبی برای شرایطی که درگیر آن نداشتیم. ما بردیا سعادت و میلاد عبادی پور با با خودمان بردیم. بردیا سعادت را خودم شاهد تمریناتش در ارومیه بودم و میلاد عبادی‌پور انفرادی تمرین می‌کرد. اگر قرار است از این نفرات استفاده شود باید زیر نظر مربیان تیم ملی باشند و اگر قرار نیست کنار تیم باشند چرا آنها را با خودمان بردیم؟ بازیکنی که تا دو روز قبل کنار خانواده‌اش مشغول تمرین بوده آمادگی بدنی و روحی او هم مشخص نبود را به ترکیب راه دادیم.


کارشناس والیبال در ادامه گفت: یکی از نفرات مهم ما در هفته اول و دوم امین اسماعیلی‌نژاد بود. اگر اتفاقی برای این بازیکن رخ می‌داد و دو بازی حضور نداشت می‌شد بهانه نتیجه نگرفتن ما؟ تیم‌های دیگر را ببینید برای هر دوره بازی دو بازیکن اصلی خودشان را کنار می‌گذارند و نفرات جدید می‌آورند تا پشتوانه سازی کنند. کاری که ما انجام نمی‌دهیم.اگر چنین ایده‌ای نداریم میتوانیم از تیم‌های موفق الگوبرداری کنیم. می‌توانستیم یک تیم ملی ب آماده داشته باشیم ولی انجام ندادیم. کمک مربی به تیم ملی اضافه کرده‌ای که از لیگ خداحافظی کرده بود. اگر قرار است از مربی داخلی استفاده کنیم مربیان جوان خوبی داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. اگر قرار است از مربی خارجی درجه یک در کادرمان استفاده نکنیم خب چرا ارز را خارج می‌کنیم و این ارز را خرج نیروهای داخلی انجام می‌دهیم. خود من هم در میادین خارجی حضور داشتم. نفراتی مثل علیرضا نادی، محمد محمدکاظم، مثل سعید معروف، مثل شهرام محمودی گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانند کمک کنند.

نظری افشار در پایان با اشاره به اینکه صحبت از تغییرات در کادرفنی مطرح شده هم توضیح داد: الان وقت تغییرات نیست و باید فرصت دهیم و حمایت کنیم و نقاط ضعف را پوشش دهیم و اشکالات را رفع کنیم. اگر قرار است از کادرفنی بومی استفاده کنیم باید تقویت شود و یک مربی تراز اول به عنوان مشاورفنی در کنار تیم ملی استفاده کنیم تا اشکالات فنی را ببیند و گوشزد کند و مشاوره دهد تا کادرفنی به مرز پختگی لازم برسند. من مخالف کادرفنی داخلی نیستم ولی کنارش باید مشاور خوبی باشد که میادین مختلف را دیده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha