کد خبر 208674
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

تقدیر از برگزیدگان رویداد «جهان بانو»/ رونمایی از کتاب «صلح، رویای مادرانه»

تقدیر از برگزیدگان رویداد «جهان بانو»/ رونمایی از کتاب «صلح، رویای مادرانه»

برگزیدگان رویداد تولید آثار چندرسانه‌ای «جهان بانو» (20 تیرماه) با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه الزهرا(س) این سازمان تقدیر می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مراسم تقدیر از برگزیدگان رویداد تولید آثار چندرسانه‌ای «جهان بانو» فردا، سه‌شنبه (20 تیرماه) ساعت 10 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فاطمه ابراهیمی، مشاور رئیس سازمان و سرپرست اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده، مدیران و کارشناسان فرهنگی این سازمان در محل حسینیه الزهرا (س) مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رویداد تولید محتوای «جهان‌ بانو» که در راستای تولید و نشر محتوا برای معرفی زنان موفق ایران و جایگاه خانواده ایرانی و نقد جایگاه زن در غرب با هدف شناسایی ظرفیت‌های فعالان مردمی و تولید آثار هنری برگزار شد، برگزیدگان خود را در 2 محور «روایت زندگی بانوان موفق ایرانی» و «واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی» معرفی می‌کند.

برگزاری این رویداد در 2 محور «روایت زندگی بانوان موفق ایرانی» و «واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی» و در 2  قالب فیلم کوتاه و فوتوکلیپ و نیز گرافیک (عکس و پوستر) با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفت.

«صلح، رویای مادرانه»؛ روایت تصویری حادثه قتل عام مردم مسلمان سربرنیتسا

در خلال این مراسم و همزمان با بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد فاجعه نسل کشی مسلمانان بوسنی و هرزگوین (سربرنیتسا)، کتاب عکس «صلح، رویای مادرانه» اثر مهدی صالحی، از کارشناسان فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی می‌شود.

این کتاب شامل 66 تصویر منتخب از مراسم برگزار شده در بزرگداشت شهدای سربرنیتسا و نمادها و مکان‌های مرتبط با آن است که در خلال سال‌های حضور مهدی صالحی در بوسنی و هرزگوین عکاسی شده و به مخاطبین عرضه می‌شود.

آنچه الهام بخش انتخاب نام این کتاب شده، غم و اندوه مادران و بازماندگان این نسل کشی و مظلومیتی است که بر این ملت مسلمان رفته و نیز تداوم این مظلومیت و اینکه آنچه در این شهر به وفور قابل مشاهده است، فقط و فقط گورستان و سنگ قبرهای سفیدی است که نشان دهنده مسلمان بودن صاحبان این قبور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha