کد خبر 208661
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

امروز 19 تیرماه؛

قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود گرفت

قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود گرفت

همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه هم روند کاهشی به خود گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت دلار امروز به میانه کانال 49 هزار تومان رسید و روند بازار نزولی بود. اگرچه روند قیمت دلار در بازار امروز افزایشی است اما بازار طلا و سکه، فعلا سیگنال کاهش قیمت گرفته و نزولی شده است.

قیمت طلا امروز به گرمی دو میلیون و 340 هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی هم از نیمه کانال 28 میلیون تومان به زیر رفت و به 28 میلیون و 300 هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی که تا قبل از این 26 میلیون تومان بود، امروز 25 میلیون و 390 هزار تومان قیمت خورد.

قیمت نیم سکه 15 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت ربع سکه 10 میلیون و 400 هزار تومان شد. سکه گرمی هم با 100 هزار تومان کاهش قیمت، به 6 میلیون و 300 هزار تومان رسید. قیمت سکه امروز بین 100 تا 300 هزار تومان کاهش داشت.

روند کاهشی قیمت طلا در حالی است که قیمت طلای جهانی در حال رشد است و پیش‌بینی‌ها می‌گوید احتمالا قیمت طلای جهانی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به ماه‌های قبل داشته‌ باشد.

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی روند آتی بازار جهانی طلا را تحلیل کرده و گفته احتمالا طلای جهانی به قیمت‌های بالاتری می‌رسد و سناریوی افزایش قیمت طلا وزن بالایی دارد.

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی طلا افزود: «از منظر تکنیکال، شاهد واکنش‌های معناداری به سطوح کلیدی مشخص شده در چارت بودیم و مطابق انتظار مسیر حرکتی طلای جهانی در کندل هفتگی افزایشی به ثبت رسید. بنابراین با توجه به اینکه انس جهانی همچنان فراتر از سطح حمایت اعلامی (1 هزار و 900 دلار) قرار دارد، می‌توان به سناریو تحلیلی مد نظر جهت دستیابی قیمت به اهداف بالاتر وزن بیشتری داد (اهداف قیمتی فعال به ترتیب 1 هزار و 940 دلار و 1 هزار و 960 دلار)»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha