کد خبر 208596
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

سومین المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری آغاز شد

سومین المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری آغاز شد

سومین المپیاد ورزش روستایی شهرستان ری باحضور سرپرست فرمانداری، مسئولان استانی و شهرستانی و شماری از ورزشکاران در قالب تیم‌های روستایی در سالن ورزشی روستای اسلام آباد سیمان بخش مرکزی این شهرستان عصر روز یکشنبه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرپرست فرمانداری ویژه ری در این المپیاد ورزشی با قدردانی از بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاهای تابعه و اداره ورزش و جوانان شهرستان ری جهت اهتمام ویژه به امر ورزش روستایی، اظهار داشت: ورزش و جوانان یکی از دغدغه های اصلی دولت مردمی سیزدهم است.

محمد بشارت افزود: امروز موضوعی که به عنوان پیشرفت در ورزش مطرح است توجه همزمان به موضوع های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تخصص محوری در ورزش بوده که با پیشرفت علوم مختلف امروزه ورزش از بعد صرفا پرورش بدنی و فیزیکی خارج و ابعاد مختلفی را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوعات مرتبط با جوانان به طور ویژه تأکید فرموده اند و معظم له توجه خاص دولت و دستگاه های مختلف به فعالیت های ورزشی را به عنوان یک عامل افزایش نشاط و شادابی و ایجاد امید و انگیزه در میان جامعه بویژه قشر جوان و نوجوان ضروری دانسته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان ری دارای ظرفیت های بیشماری در حوزه ورزش و به ویژه ورزش قهرمانی است و فرزندان غیرتمند و پرتلاش ری با کسب مدال ها و عناوین مختلف در مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک همواره برای کشورمان افتخار آفرین و موجب عزت و احتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میادین و کشورهای مختلف بوده اند.

بشارت تاکید کرد: البته ما در کنار این ظرفیت های مثبت نواقص و کمبودهایی نیز در حوزه ورزش داریم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات و کاستی های ورزشی در شهرستان ری گفت: طبق آمار در حدود ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده داریم که متأسفانه رقم سرانه ورزشی در ری چیزی در حدود ۵۳ سانتی مترمربع که در مقابل این حجم از ورزشکاران و افتخارات رقم پایینی است.

به گفته سرپرست فرمانداری ویژه ری ورزشکاران پرافتخار این شهرستان طبق آمار ۱۰ درصد از کل مدال های المپیک، ۲۰ درصد از مدال های طلای المپیک، بیش از ۱۲۰ مدال جهانی و ۲۰۰ مدال مسابقات آسیایی را به دست آورده اند که این موضوع بیانگر آن است که حتی کمبود سرانه ها مانعی برای فرزندان پرتلاش ری نبوده و آنها با کوشش، پشتکار و توکل به خداوند و با همت مربیان و دست اندرکاران برای کشور در میادین مختلف افتخار کسب می کنند.

این مسئول با اشاره به سفر رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته به شهرستان ری، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی موضوع ورزش و جوانان است که پس از این سفر در حوزه سرانه ها اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است که از جمله طرح های ورزشی می‌توان به ورزشگاه قیامدشت و زمین چمن محله بهشتی اشاره کرد که با اعتبارات مصوب و تخصیصی سفر رئیس جمهور در کنار طرح های دیگر در حال تکمیل هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با همت مسئولان و دست اندرکاران حوزه ورزش در دولت مردمی عدد سرانه های ورزشی در ری به یک مترمربع نزدیک و بستر مناسب جهت رشد و پیشرفت جوانان عزیز شهرها و روستاهای ری بیش از پیش فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha