کد خبر 208572
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

بایدن:

اسرائیل بخشی از مشکلات در کرانه باختری به شمار می‌آید

اسرائیل بخشی از مشکلات در کرانه باختری به شمار می‌آید

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که رژیم صهیونیستی بخشی از مشکلات در کرانه باختری به شمار می‌آید.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد پیش از آنکه درباره عضویت اوکراین در ناتو فکر کنیم نخست باید جنگ این کشور با روسیه پایان یابد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «واشنگتن و همپیمانان در ناتو به ارسال تسلیحاتی که اوکراین برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، ادامه خواهند داد».


رئیس جمهور آمریکا گفت: «دستیابی اوکراین به عضویت در ناتو در سایه جنگ به معنای آن است که همه ما در حال جنگ با روسیه قرار خواهیم گرفت».

بایدن در ادامه مصاحبه خود به اوضاع در سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: «به صورت منظم با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو داریم وامیدواریم که نتانیاهو به سوی اعتدال حرکت کند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «نمی‌گوییم که تمام مشکلات در کرانه باختری به دلیل اسرائیل است اما اسرائیل بخشی از مشکلات در این منطقه است».

وی اضافه کرد: «همچنان ایمان داریم که راه حل دو دولت مسیر صحیح برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل است».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «دیدگاه برخی از اعضای کابینه نتانیاهو درباره شهرک سازی در کرانه باختری بخشی از مشکلات است».

کابینه ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» قصد دارد روز دوشنبه اولین قرائت لایحه حذف اختیارات دیوان عالی قضایی را در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب برساند؛ اقدامی که در صورت وقوع، شرایط داخلی این رژیم را ملهتب‌تر از پیش خواهد کرد.


نمایندگان کنست قصد دارند طبق پیشنهاد کابینه نتانیاهو، اختیار صدور حکم «معقولیت» را از دادگاه عالی بگیرند؛ اختیاری که به دادگاه عالی به عنوان بالاترین نهاد قضایی اسرائیل اجازه می‌دهد مانع تصویب برخی طرح‌ها در دولت شود.

مخالفان می‌گویند در صورتی که این لایحه به تصویب کنست برسد، فاتحه «دموکراسی» خوانده خواهد شد و نتانیاهو اسرائیل را به سمت یک سیستم حکومتی دیکتاتوری سوق خواهد داد.

در این راستا شب گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مخالفان بنیامین نتانیاهو به خیابان‌های تل آویو آمدند. «یوآل نوآ حراری»، تاریخدان اسرائیلی که شهرت جهانی دارد، طی سخنرانی در تظاهرات تل آویو گفت: «حتی اگر یک لایحه را تصویب کنید، با تک تک ابزار مسالمت‌آمیزی که در اختیار داریم به مخالفت با شما برمی‌خیزیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha