کد خبر 208486
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نمایشگاه رویداد ملی الف‌تا با حضور ۹ کشور خارجی آغاز به کار کرد

نمایشگاه رویداد ملی الف‌تا با حضور ۹ کشور خارجی آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه رویداد ملی الف‌تا صبح امروز ۱۸ تیرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمع کثیری از معلمان و دانش آموزان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ علی پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رویداد ملی الف‌تا گفت: ما اجتماعی که در آن تعامل داشته باشیم و بتوانیم تجربیات را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم نداریم و طبیعتا این رویدادها می‌تواند چنین فضایی را رقم بزند.

دبیر رویداد الف‌تا مطرح کرد: ۱۶ هزار اثر در بخش مدرسه ای به رویداد ملی الف تا ارسال شده است، همچنین ۲۰ هزار اثر را آموزگاران ابتدایی ارسال کرده‌اند و  ۳ هزار اثر نیز از هنرستان ها به دست ما رسیده و ۱۰۰ اثر بین المللی هم به این رویداد آمده است.

وی با بیان اینکه در داوری ها سعی داریم بهترین آثار را انتخاب کنیم، تصریح کرد: نمایشگاه الف‌تا چند بخش دارد؛ یک بخش مدارس است که شامل مدارسی می شود که اقدامات تحولی انجام داده‌اند و مجموعه‌ فعالیت هایشان را بر اساس تحول چیده اند.

پارسانیا با تاکید بر پذیرش ۲۰ اثر از ۲۸۵ اثر هنرستانی گفت: در اختتامیه از این ۲۰ اثر نیز تجلیل می شود و سه هنرستان نیز برگزیده خواهند شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در بخش دیگری معلمان خلاق در خصوص تدریس و طراحی فضای تربیتی و متنوع سازی و مدیریت مدارس حضور دارند که در این بخش میانی نمایشگاه، مدیر مدرسه شیوه اداره مدرسه را توضیح می دهد.

وی درخصوص گروه داوران خاطر نشان کرد: از ۱۳۰ اثر بخش پدیده ها ۲۵ اثر را برای داوری انتخاب می کنند و از بین آنها از ۱۱ اثر تجلیل می شود.

پارسانیا در مورد بخش بین‌الملل نمایشگاه گفت: ۱۷ کشور ۱۰۰ اثر برای ما فرستادند و از ۹ کشور مجموعه های تربیتی را انتخاب کردیم. آثار از عراق، نیجریه، صربستان، پاکستان و... به دست ما رسیده است. داوری ویژه ای در این بخش وجود دارد و یک مجموعه برگزیده می شود.

دبیر رویداد الف‌تا در مورد موسسات غیردولتی فعال در حوزه تربیتی مطرح کرد: ۳۰ موسسه در این بخش حضور دارند که فرصت ویژه ای برای آشنایی با فعالیت آنها در نمایشگاه به وجود آمده است.

وی به بخش سرسرای حل مسئله در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در بخشی دیگر از نمایشگاه یک معلم درس می دهد و دانش آموزان و دانشجومعلمان به ۸ آموزگار و طرح و شیوه درس آنها رای می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha