کد خبر 208447
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

ملانشون، مکرون را با «مارشال پِتَن» خائن مقایسه و اعلام خطر کرد

ملانشون، مکرون را با «مارشال پِتَن» خائن مقایسه و اعلام خطر کرد

رهبر حزب چپ رادیکال «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به تندی از سیاست‌های دولت مکرون در سرکوب اعتراض‌های اخیر این کشور انتقاد و عملکرد وی را با فیلیپ پِتَن (Philippe Pétain) مشهور به مارشال پتن رئیس دولت «ویشی» فرانسه که پس از جنگ جهانی دوم به جرم همکاری با نازی‌ها و خیانت به کشورش، به اعدام و سپس با تخفیف به حبس ابد محکوم شد، مقایسه و اعلام خطر کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ رهبر حزب چپ رادیکال «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به تندی از سیاست‌های دولت مکرون در سرکوب اعتراض‌های اخیر این کشور انتقاد و عملکرد وی را با فیلیپ پِتَن (Philippe Pétain) مشهور به مارشال پتن رئیس دولت «ویشی» فرانسه که پس از جنگ جهانی دوم به جرم همکاری با نازی‌ها و خیانت به کشورش، به اعدام و سپس با تخفیف به حبس ابد محکوم شد، مقایسه و اعلام خطر کرد.

 ژان لوک ملانشون روز شنبه با انتشار رشته توییتی اظهار داشت: «خطر، خطر. از ممنوعیت تا سرکوب. از [مارشال] پتن تا ارزش‌های کنونی؛ رهبر دولت جمهوریخواه، فرانسه را به سمت رژیمی هدایت می‌کند که پیشتر مشاهده شده است.»

وی در پاسخ به منتقدانی که وی را در اعتراضات اخیر «خارج از دایره جمهوری» معرفی کرده بودند، گفت: «از چه زمانی آنها تصمیم می‌گیرند که جمهوریخواه کیست؟ اگر دایره جمهوری آنها هستند، چه کسی آن را می‌خواهد؟»ملانشون با نامبردن از چهره‌های سیاسی همچون امانوئل مکرون رئیس جمهور و مارین لو پن رهبر راست افراطی مجمع ملی، اضافه کرد: «آنها می‌خواهند ما را از باشگاه منفوران برانند. چه بهتر، ما با منفوران می‌مانیم.»

سخنان رهبر حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر در حالی مطرح شده است تظاهرات سالانه به مناسبت بزرگداشت آداما ترائوره (Adama Traoré) یک سیاه پوست که وی نیز در سال ۲۰۱۶ قربانی خشونت پلیس این کشور شده بود، با وجود مخالفت شدید دولت به بهانه اخلال در نظم عمومی در حال برگزاری است.

دولت فرانسه مدعی است به دلیل رویکرد سختگیرانه در اجرای قوانین، تا حدی از شدت ناآرامی های چند وقت اخیر بر سر کشته شدن نائل نوجوان ۱۷ساله کاسته شده است. بر اساس این رویکرد دولت فرانسه، هزاران جوان و نوجوان بعد از پیگیردهای قضایی فوری شدیدترین احکام زندان را دریافت کردند. وزیر دادگستری این کشور خواستار واکنش قضایی «قوی، نظام مند و جدی» شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha