کد خبر 208426
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

سردار حسینی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

عدم شماره گذاری ۱۲۰۰۰ وانت نیسان شرکت زامیاد به علت نداشتن تاییدیه استاندارد

عدم شماره گذاری ۱۲۰۰۰ وانت نیسان شرکت زامیاد به علت نداشتن تاییدیه استاندارد

جانشین رییس پلیس راهور کشور گفت: طبق اعلام سازمان ملی استاندار ایران، از تاریخ 1/3/1402 تاییدیه استاندارد خودروهای وانت نیسان باطل شده است.

به گزارش سید امیرحسین امامی: طبق اعلام برخی مخاطبان و متقاضیان در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی، شماره گذاری 12 هزار خودروی وانت نیسان تولید شده توسط شرکت زامیاد از خرداد ماه متوقف شده است.

یک منبع آگاه در این شرکت اعلام کرد: این تعداد خودرو متوقف شده در مجموع 25 درصد از کل تولیدات سال گذشته شرکت زامیاد را  در بر می گیرد و طبیعتا هزینه‌ی مشارکتی که شرکت باید روزانه به مشتریان بابت، این تعداد خودرو پرداخت نماید بسیار بالاست.

به گفته این منبع آگاه، عواقب ناشی از عدم شماره‌گذاری  این تعداد خودرو بسیار مخرب است، بطوریکه هزینه‌های جانبی نگهداری این تعداد خودرودر پارکینگ ها، ماهانه میلیاردها تومان برآورد می شود و از طرفی این معطلی طولانی سبب ایجاد نارضایتی مشتریان و تخریب و پوسیدگی خودروها در پارکینگ می شود.

همچنین عدم شماره گذاری این 12 هزار دستگاه وانت نیسان، سبب بلوکه شدن سرمایه‌ایی چند هزار میلیارد تومانی شده و خیل عظیمی از خریداران را بلاتکلیف نگهداشته است.

با توجه به اینکه، پلیس طبق قانون، وظیفه شماره گذاری خودروها برعهده دارد ،خبرنگار اجتماعی حیات برآن شد تا علت را از مقامات پلیس راهنمایی و رانندگی جویا شود.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور کشور در این باره به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: به طور کلی، پلیس با استناد به مجوزهای سازمان های استاندارد، محیط زیست و صمت اقدام به شماره گذاری پلاک خودرو می کند.

جانشین رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به عدم شماره گذاری 12 هزار دستگاه وانت نیسان شرکت زامیاد، مطرح کرد: براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، خودروهایی که به علت عیوب پرتکرار و ایمنی عملکرد نتوانند مجوزهای لازم استاندارد را برای شماره‌گذاری خودرو دریافت نمایند، از چرخه شماره گذاری کنار گذاشته می شوند. 

وی تصریح کرد: با اعلام سازمان ملی استاندار ایران، از تاریخ 1/3/1402 تاییدییه استاندارد خودروهای وانت نیسان باطل شده است و قطعا تا رفع مشکلات موجود شماره گذاری این خودروها توسط پلیس انجام نمی شود.

گفتنی است، اخیرا نیسان آبی یا وانت زامیاد هم در راستای استانداردسازی های جدیدی که برای محصولات تولید داخل در نظر گرفته شده بود، به دی لایت یا چراغ روز مجهز شد. حال مشخص نیست عدم صدور مجوز استاندار به وانت نیسان های موجود در پارکینگ مربوط به همین امر بوده یا موضوع جدیدی در جریان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha