کد خبر 208403
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

۲۱ هزار قزوینی عضو صندوق بازنشستگان کشوری هستند

۲۱ هزار قزوینی عضو صندوق بازنشستگان کشوری هستند

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری استان قزوین با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش این صندوق هستند ، گفت: ۲۱ هزار قزوینی عضو صندوق بازنشستگان کشوری هستند که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر بازنشستگان و چهار هزار نفر شامل وظیفه بگیرهستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ صالح سعادتی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، افزود: در راستای پاسداشت مقام بازنشستگان، صندوق بازنشستگان کشوری هر ساله برنامه های جانبی مختلفی اجرا می کند و این برنامه ها در قالب جشنواره های ورزشی و مراسم تجلیل از بازنشستگان در روز ۱۸ تیرماه است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به بازنشستگان،اظهار کرد: سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ نفر تسهیلات ضروری خدمات رفاهی برای بازنشستگان استان پرداخت شد.

سعادتی با بیان اینکه اعتبار این تسهیلات ۸۰ میلیارد تومان بود که برای هر نفر ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با اقساط ۳۶ ماهه پرداخت شده است،اظهار کرد: این تسهیلات به صورت غیرحضوری پرداخت و به قید قرعه از سوی ستاد مرکزی به حساب متقاضیان واریز شد.

سعادتی افزود: امسال طی دو مرحله این تسهیلات با افزایش ۱۰۰درصدی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده و به ۸۳۰ نفر با اعتبار کل ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

این مسوول تاکید کرد: تسهیلات کالاهای اقساطی بازنشستگان نیز تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و در زمینه خدمات بیمه ای خودرو و آتش سوزی و بدنه خودرو بازنشستگان نیز تفاهم نامه ای با بیمه ملت انعقاد شده که طی ۱۱ ماه به صورت اقساطی این حق بیمه از حقوق متقاضیان استفاده از این تسهیلات کسر می شود.

سعادتی افزود: تورهای سیاحتی از خدمات دیگری است که بازنشستگان می توانند از طریق سایت اینترنتی برای ثبت نام آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۷۶۷ بازنشسته بیمار خاص در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بابت درمان این افراد پرداخت شد.

این مسوول گفت: هزینه درمان بیماران خاص بدون سقف در بخش دارو و درمان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری استان قزوین گفت: امسال نیز با افزایش ۵۰ درصدی خدمات بیمه برای بستری های بیمارستانی، بدون سقف این هزینه ها را پرداخت می کنیم.

سعادتی همچنین با اشاره به فرایند انتخاب بازنشستگان نمونه، خاطرنشان کرد: بازنشستگان سالانه پس از بررسی شاخص های مختلف و معرفی از طریق کانون های بازنشستگی یا صندوق بازنشستگی در هر استان در ۶ محور معرفی و از آنان تجلیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha