کد خبر 208399
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان در گفتگو با «حیات»؛ 

جشن بزرگ عید غدیر در گلزار شهدای کرمان برگزار شد

جشن بزرگ عید غدیر در گلزار شهدای کرمان برگزار شد

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان گفت: جشن بزرگ عید غدیر در 15 و 16 تیر ماه با حضور گستره مردم و زائران در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

سعید ایرانمنش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفتگو با حیات با اشاره به برپایی جشن عید غدیر در گلزار شهدای کرمان گفت: جشن بزرگ عید غدیر در  15 و 16 تیر ماه با حضور گستره مردم و زائران در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. این مراسم همراه با مولودی خوانی، نور افشانی، گروه سرود و برپایی ایستگاه های صلواتی همراه بود.

ایرانمنش با بیان اینکه قدردانی و سپاس از خانواده معظم شهدا و ایثارگران یک وظیفه ذاتی و یک رسالت مهم است و با تمام وجود باید قدردان صبر و ایثار این قشر معزز باشیم، افزود: دیروز به مناسبت عید غدیر خم با خانواده ایثارگران و شهدا سادات دیدار و گفتگو کردیم. خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند، زیرا آنها با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه اولین پیام غدیر این است که نگذاریم عده‌ای از نااهلان مسیری را دنبال کنند که در طریق ولایت و رهبریت نیست، عنوان کرد: برای جاری شدن آثار و برکات خداوند در تمام امور زندگی فردی و اجتماعی باید با تلاش جهادی در معرفی واقعه غدیر و رساندن  پیام آن به تمام آحاد جامعه اسلامی، بویژه جوانان در کشور عزیزمان قدم برداریم.

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان بیان کرد: عید غدیر نماد نمایش اسلام راستین و نمایش صراط مستقیم و بیان و شناخت راه صحیح است و به دلیل بزرگی و عظمت این عید است که این مناسبت مهم بعنوان عیدالله الاکبر معرفی و همه مومنان در این روز متنعم به عنایت خداوند هستند.

ایرانمنش در پایان با بیان اینکه زنده نگهداشتن غدیر، زنده نگه داشتن اسلام است، گفت: واقعه غدیر خم سرفصل کتب تفسیر و حدیث و کلام و فقه و تاریخ اسلام و شیعه است و زنده نگه‌داشتن این رویداد و بیان و تفسیر این واقعه یکی از وظایف خطیر جامعه امروز برای نسل آینده و جوانان فردا است. بی‌توجهی به جایگاه غدیر در طول تاریخ درس‌های مهمی به ما می‌دهد، آسیب‌هایی که برای جلوگیری از تکرار آن نیاز به تبیین این آموزه‌ها به نسل جوان و یادآوری آن به مسئولان را مضاعف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha