کد خبر 208359
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

سفری به دنیای طعم و بوی غذاهای محلی بالکانی

سفری به دنیای طعم و بوی غذاهای محلی بالکانی

در مطلب زیر با محبوب‌ترین غذاهای کشورهای شبه جزیره بالکان آشنا می‌شویم.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ کشورهای شبه جزیره بالکان با غذاهای سنتی و محلی خود، از  جمله مناطقی‌اند که می‌توانند تجربه‌ی غذایی بی‌نظیری را به مسافران خود ارائه دهند. از گوشت و ماهی تا سبزیجات و تنقلات مختلف، غذاهای کشورهای شبه جزیره بالکان تنوع زیادی دارند. 

انواع غذاهای کشورهای شبه جزیره بالکان

غذاهای سنتی کشورهای شبه جزیره بالکان نیز به عنوان یکی از جذابیت‌ها برای گردشگران شناخته شده است. در ادامه به برخی از انواع غذاهای کشورهای شبه جزیره بالکان و توضیحات مربوط به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 "شنیسل کاراجورج" (KARADJORDJE'S SCHNITZEL):

 "شنیسل کاراجورج" یکی از غذاهای محبوب در کشورهای شبه جزیره بالکان است که از گوشت چرخ کرده، پنیر و سبزیجات تهیه می‌شود. در این غذا، گوشت چرخ کرده با پنیر و سبزیجات مختلف مخلوط شده و سپس به شکل شنیسل درآمده و سرخ شده و سرو می‌شود. شنیسل کاراجورج معمولاً با سالاد و سیب‌زمینی سرخ شده همراهی می‌شود.

 "سارما" (SARMA):

این غذا از برگ کلم یا برگ انگور و گوشت چرخ کرده، برنج، پیاز و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. برگ کلم با مواد مذکور پخته شده و به شکل رول درآمده و سپس با سس خاصی سرو می‌شود.

"کاجماک" (KAJMAK)

 از غذاهای محبوب در کشورهای شبه جزیره بالکان  کاجماک است؛ این غذا از شیر خام گاو یا بز تهیه می‌شود و معمولاً به عنوان یک نوع پنیر نرم مصرف می‌شود. به طور کلی، کاجماک به صورت پنیر نرم و خام به نظر می‌رسد و برای خوردن با نان، سالاد یا دیگر غذاها مناسب است.

 "موساکا" (MUSAKA):

موساکا یکی از غذاهای محبوب در کشورهای بالکانی مثل بلغارستان و یونان است. این غذا از لایه‌های نون، گوشت چرخ کرده، سیب‌زمینی و سس تهیه می‌شود. لایه‌های نون و سیب‌زمینی به ترتیب درون قابلمه قرار داده شده و روی آن‌ها گوشت چرخ کرده سرخ شده قرار می‌گیرد. سپس این مواد با سس پخته شده در فر تهیه شده و سرو می‌شود. موساکا معمولاً با سالاد سرو می‌شود و به عنوان غذای اصلی در جشن‌ها و مراسم مختلف مصرف می‌شود

 "آیوار" (AJVAR):

این غذا از فلفل دلمه‌ای، بادمجان، سیر، نمک، ادویه‌جات و روغن زیتون تهیه می‌شود. فلفل‌ها و بادمجان‌ها باید پخته شده و پوست آن‌ها برداشته شود. سپس آن‌ها به همراه سیر، نمک و ادویه‌جات در آسیاب یا غذاساز پوره شده و در نهایت با روغن زیتون مخلوط می شود. آیوار معمولاً به عنوان یک سس یا تنقلات سرو می‌شود و می‌تواند با نان لواش، پیتزا، ساندویچ، سالاد و غذاهای دیگر مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha