کد خبر 208353
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

«حیات» گزارش می‌دهد:

مخالفت وزارت ورزش با گزینه سازمان خصوصی سازی؛ گزینه نهایی مدیرعاملی استقلال مشخص شد

مخالفت وزارت ورزش با گزینه سازمان خصوصی سازی؛ گزینه نهایی مدیرعاملی استقلال مشخص شد

وزارت ورزش و جوانان سه گزینه برای مدیرعاملی استقلال در نظر گرفته که یکی از آنها شانس بیشتری نسبت به سایرین دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال این روزها در گیر انواع و اقسام حاشیه‌های درونی و بیرونی شده است و پس از شکست مفتضحانه در جریان جذب علیرضا بیرانوند که بازتاب منفی وسیعی هم داشت، حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه از سمت خودش استعفا داد تا آبی‌پوشان در حساس‌ترین مقطع فصل بدون مسئول اجرایی باشند و زمان به ضرر این مجموعه در حال سپری شدن است.

این اتفاقات باعث شد هواداران تیم فوتبال استقلال تجمعی اعتراض آمیز مقابل ساختمان این باشگاه داشته باشند و خواستار ارائه توضیح در خصوص مشکلات تیم محبوبشان باشند و انتقادات آنها بیشتر به سمت وزارت ورزش بود و خواستار روشن شدن هرچه سریعتر تکلیف مدیریت آبی‌پوشان بودند. موضوعی که اتفاقا در اولویت وزارتخانه قرار دارد و طبق گفته‌های روز گذشته محمد پولادگر، معاون حمید سجادی قرار است امروز مدیرعامل جدید باشگاه استقلال معرفی شود. اگرچه هنوز نامی از گزینه مد نظر سجادی برای مدیریت باشگاه مطرح نشده ولی طبق شنیده‌ها، آنها روی علی محمدی، مدیرعامل سابق شرکت فولاد خوزستان نظر مثبت دارند و استعلام او برای تصدی این سمت از نهادهای ذیربط گرفته شده است. این در شرایطی است که سازمان خصوصی سازی هم با توجه به عرضه بخش قابل توجهی از سهام آبی‌پوشان در بورس در انتخاب مدیرعامل جدید این باشگا سهیم است و نقش دارد و حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی هم گزینه مد نظر خودش را برای مدیریت آبی‌پوشان دارد.

تبلیغ قربانزاده برای مدیرعامل مطلوبش

با توجه به عرضه سهام استقلال در بورس، رئیس سازمان خصوصی سازی یکی از افراد صاحب‌نظر در انتخاب مدیریت جدید باشگاه محسوب می‌شود و خود قربانزاده هم بی تمایل نیست تا نقش خودش را در این زمینه ایفا کند. رئیس سازمان خصوصی سازی که علاقه زیادی دارد تا این روزها در خصوص فوتبال و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کند. در درگیری اخیر میان وی و حجت کریمی که سرپرست مدیرعامل سابق استقلال انتقاداتی علیه وی مطرح کرده بود پاسخی در صفحه شخصی‌اش قرار داد که علاوه بر تلاش برای تخریب وجهه کریمی، تبلیغی غیر مستقیم برای شخصی بود که برای مدیرعاملی استقلال مورد حمایت سازمان خصوصی سازی است.

مخالفت وزارت ورزش با گزینه سازمان خصوصی سازی؛ گزینه نهایی مدیرعاملی استقلال مشخص شد

اگرچه به نظر می‌رسد هدف قربانزاده از این مطلب تخریف توانایی مدیریتی حجت کریمی بوده است ولی در واقع او نام علی خطیر را به عنوان شایسته‌ترین مدیر ورزشی حال حاضر ایران به عنوان گزینه جانشینی کریمی مطرح کرد و همین موضوع موجی در فضای مجازی در حمایت از این معاون سابق باشگاه  ایجاد کرد تا فشار برای پذیرش او در این سمت افزایش پیدا کند.

به طور قطع سازمان خصوصی سازی قدرت کافی برای تعیین مدیرعامل جدید استقلال را در رقابت با وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی باشگاه ندارد و همین موضوع باعث شد قربانزاده فضای مجازی را به سود علی خطیر دربیاورد تا  فشار افکار عمومی شانس گزینه مطبوعش را برای مدیریت باشگاه استقلال افزایش دهد ولی مخالفت جدی سجادی با خطیر تا این لحظه شانس حضور خطیر در بین گزینه های مدیریت استقلال را در کمترین حد خودش قرار داده است.

گزینه مطلوب وزارت ورزش

ظاهرا وزارت ورزش سه گزینه را برای استعلام وضعیت به نهادهای ذی‌ربط معرفی کرده تا در صورت تایید یکی از آنها امروز یا فردا معرفی شوند و طبق شنیده‌ها گزینه اصلی و با دارای بیشترین شانس برای تصدی مدیرعاملی استقلال، علی محمدی، مدیرعامل سابق شرکت فولاد خوزستان است. علی محمدی که مدتی سابقه مدیریت در اکسین را هم در کارنامه دارد در حال حاضر نزدیک ترین گزینه به تصدی این مسئولیت است و البته در کنار او از رضا الماسی به عنوان گزینه دیگر وزارت ورزش یاد می‌شود که با مدیریت پیام نور و البته حضور در هیات مدیره باشگاه ملوان شناخته می‌شود. با این وجود به نظر نمی‌رسد الماسی شانس چندانی برای رقابت با محمدی داشته باشد و اخبای که به دست ما رسیده محمدی را دارای بیشترین شانس می‌داند.

به هر جهت قرار است طبق وعده پولادگر، مدیرعامل جدید باشگاه استقلال طی امروز و فردا مشخص شود. شخصی که قطعاً با علم به دشوار بودن مسئولیتی که می‌پذیرد وارد گود خواهد شد و البته در بدو ورودش بحران‌های زیادی را باید برطرف کند. ماجرای مهدی قایدی و محمد محبی که در یک قدمی قطع همکاری با آبی‌پوشان قرار دارند، از دست رفتن گزینه های مد نظر جواد نکونام در نقل و انتقالات و البته بحران به خدمت گرفتن یک گلر جدید. در کنار اینها مشکلات شدید مالی و وام های سنگینی که در زمان مدیران قبلی گرفته شده و اقساطی با ارقام درشت باید بابتش پرداخت شود هم سوی دیگر قضیه است و باید دید مدیرعامل جدید استقلال چطور با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. به هر صورت حضور در کی باشگاه پرطرفدار با این چالش‌های بزرگ کار هرکسی نیست و باید در نهایت صبر کرد و دید وزارت ورزش در نهایت چه انتخابی برای این پست دشوار و حساس در نظر خواهد گرفت و آیا شخص جدید می‌تواند انتظار بالای هواداران استقلال را برآورده کند یا نه؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha