کد خبر 208345
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

کمبود نیروی متخصص از موانع افتتاح واحدهای تولیدی پیشرفته در زنجان است

کمبود نیروی متخصص از موانع افتتاح واحدهای تولیدی پیشرفته در زنجان است

فرماندار زنجان گفت: یکی از موانع بهره برداری از پیشرفته‌ترین واحدهای تولیدی در شهرستان نبود یا کمبود نیروی متخصص است که باید برنامه ریزی و چاره اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ پرویز خالقی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، افزود: برای جلوگیری از مسائلی چون نبود متخصص و نیروهای کاربلد در عرصه صنعت، باید با شتاب بیشتری به سمت هدفمند کردن دوره های مهارت آموزی حرکت کنیم.

فرماندار زنجان گفت: مهارت آموزی هدفمند و تربیت نیروهای متخصص و متناسب با نیاز تولید و صنعت، حلقه مفقوده این حوزه به شمار می رود.

خالقی تاکید کرد: دستگاههای مرتبط با صنعت و آموزش، نظیر صمت، آموزش فنی و حرفه ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی به محض آغاز عملیات اجرایی طرح های احداث واحدهای صنعتی به فکر پرورش نیروهای زبده باشند تا به هنگام بهره برداری از این واحدها، مشکل کمبود کارشناس فنی نداشته باشیم.

فرماندار زنجان افزود: با وجود مهارت آموزی افراد در دوره های مختلف فنی و حرفه ای در اغلب موارد شاهد کمبود نیروی متخصص در صنایع بومی هستیم که مستلزم هماهنگی بیشتر بین بخشی برای رفع این مشکل هستیم.

خالقی بر لزوم آتیه نگری ادارات حوزه صنعت و اشتغال در زمینه تامین نیروی انسانی در صنایع تاکید کرد و گفت: بایستی نسبت به شناسایی و احصای نیروهای بازنشسته طی سالهای نزدیکِ پیش رو گام برداریم و از امروز به فکر تربیت نیروهای جوان جایگزین باشیم.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

این مسئول ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال جاری باید به دنبال ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و آموزش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha