کد خبر 208316
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی

با کناره‌گیری مدیرعامل و معاون استقلال، در حال حاضر این باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران هیچ متولی خاصی ندارد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در شرایطی که باشگاه‌های متمول و مدعی و صاحب برنامه لیگ برتر اردوی خارجی خود را هم آغاز کرده‌اند و آخرین تلاش‌ها را برای تقویت تیم خود انجام می‌دهند، استقلال در شرایطی رهاشده و بی‌سابقه، با نگرانی چشم به شروع فصل تازه فوتبال ایران دوخته است.

در ۴۸ ساعت گذشته، این باشگاه تحولات عمیقی را پشت سر گذاشته است؛ از جدایی مدیرعامل و معاون باشگاه تا عقب افتادن از برنامه‌های نرمال نقل و انتقالاتی و همچنین نامشخص بودن شرایط بدهی‌های فصل قبل و البته پرداخت‌هایی که باید این روزها به عنوان اهرم اصلی در بازار نقل و انتقالات مورد استفاده قرار بگیرد.

استقلالی‌ها بعد از ۷۲ ساعت بی‌نتیجه که با ادامه همکاری علیرضا بیرانوند در باشگاه پرسپولیس به پایان رسید، با دور تازه‌ای از نگرانی‌ها پنجه در پنجه هستند. دیروز تعداد زیادی هوادار مقابل باشگاه استقلال حضور پیدا کردند و نگرانی خود را از رسانه‌های مختلف به اطلاع مدیران عالی‌رتبه ورزش ایران رساندند؛ اتفاقی که حتی ممکن است باعث تغییراتی در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری ورزش بشود.

در عین حال با توجه به حضور سازمان خصوصی‌سازی در تحولات اخیر، رئیس این سازمان نیز در متن حواشی قرار گرفته است که در گزارش لحظه به لحظه تحولات احتمالی استقلال درباره واکنش‌های حسین قربان‌زاده نیز به تفصیل خواهیم نوشت.

 پوشش زنده خبری

با حضور پررنگ‌تر ماموران انتظامی، تمرین روز گذشته استقلال بدون کوچک‌ترین مسئله‌ای آغاز شد و به پایان رسید؛ در حالی که کانون تنش‌های بیشتر، مقابل باشگاه و با حضور برخی دیگر از هواداران برقرار بود که البته آنجا هم اتفاق خاصی رخ نداد. هواداران استقلال در انتظار دخالت سریع نهاد وزارت ورزش و بهبود فوری شرایط تیم هستند.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی

علی سامره، مهاجم پیشین و خوشنام استقلال در سال‌های دور، به عنوان سرپرست به جمع آبی‌ها بازگشته است؛ مهره‌ای که حضورش روی نیمکت، مدنظر جواد نکونام بود. او در اولین روز حضورش در استقلال با چالشی بزرگ مواجه شده و آبی‌ها مدیرعامل و معاون خود را از دست دادند. نقش سامره با این تغییرات، بیشتر هم خواهد شد. او و جواد نکونام در حال حاضر امور اصلی تیم را بر عهده خواهند داشت تا یک تیم تازه مدیریتی در باشگاه چیده شود.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی

۵۰۰ میلیارد تومان + دو و نیم میلیون دلار؛ پولی که در اختیار مدیران استقلال در دو فصل گذشته قرار داده شده اما کفاف هزینه‌ها را نداده است.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی

مدیرعامل استقلال از سوی معاونت ورزش قهرمانی انتخاب خواهد شد و ظاهرا وزارت ورزش سرگرم یک انتخاب سریع برای مدیریت استقلال برای عبور از چالش نقل و انتقالات در این فصل است.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی

منصور رشیدی گلر سابق تیم ملی و پیشکسوت استقلال: گفته می‌شود دو هوادار متمول استقلال قرار بود پول بیرانوند را تقبل کنند؛ پرسش من این است اگر چنین هواداران متمولی وجود دارند چرا پول استراماچونی را ندادند تا استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشود؟! این افراد به‌دنبال منافع خودشان هستند. این افراد چرا برای پرداخت پول قایدی و محبی پا پیش نگذاشتند؟ (ایرنا)

این هم یادداشت محمدرضا تقی‌خانی درباره شرایط فعلی استقلال و ادامه راهی که برای این باشگاه متصور است. در درجه اول، استقلال و هوادارانش باید بحران مالی اتفاق افتاده را باور کنند و سپس با یک مدیریت با ثبات و انضباط طولانی، می‌شود امیدوار بود که شرایط به مرور بهبود پیدا کند. به جز تغییر ذهنیت، راه حل دیگری وجود ندارد.

حسین قربان‌زاده از این استوری در پاسخ به فردی که او را مانعی برای رسیدن پول به استقلال دانسته می‌گوید هیچ منعی از سوی او برای این مسئله اتفاق نیفتاده است. ضمن اینکه از روی او ۵۰۰ میلیارد تومان پول به دست استقلال رسیده؛ رقمی که در طول تاریخ این باشگاه بی‌سابقه بوده است. قربان‌زاده مسئله اصلی استقلال را سپردن کار به آدم‌های کوچک دانسته است.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی

صحبت‌های روزبه چشمی درباره قرارداد بیرانوند با واکنش تند هواداران پرسپولیس مواجه شده و ممکن است این باشگاه نیز در این زمینه اطلاعیه‌ای صادر کند. استقلالی‌ها قرارداد بیرانوند را بالاتر از اعداد اعلام‌شده توسط پرسپولیس عنوان می‌کنند اما از باشگاه پرسپولیس نیز خبر می‌رسد که قرارداد بیرانوند در تمدید کوچک‌ترین افزایشی نداشته و این پیروزی مدیریت مقابل درخواست بازیکنی بوده که قصد داشته با تمهیدات مختلف حقوقش را بالاتر ببرد. به نظر پاسخ این جدل به زودی در کدال مشخص خواهد شد!

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی
این هم پست سعید آذری در پاسخ به فراخوان هواداران استقلال به حضور وی در این باشگاه. آذری مدنظر سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت اما وزارت ورزش با مدیریت عامل او مخالفت کرده است. او در این پست از موضعی محکم درباره حضورش در استقلال صحبت می‌کند. آذری در حال حاضر در کشور آمریکا به سر می‌برد.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی
امروز میرشاد ماجدی، یکی از افرادی که نامش برای مدیریت استقلال بارها شنیده شده، بی علاقگی مفرط خود را به حضور در باشگاه استقلال به واسطه مشکلات بی‌شمار علنی کرد. او که در برنامه ورزشگاه حاضر شده بود، گفت در حالی که مشغول آشپزی بوده این خبر را شنیده اما این شایعه را رد می‌کند. ماجدی با سابقه سرپرستی فدراسیون فوتبال و عضویت در هیئت رئیسه از افرادی است که می‌توانست گزینه مناسبی برای مدیریت استقلال باشد اما او اعتماد به نفس مواجهه با این میزان مشکلات مالی و ساختاری را ندارد.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، با انتشار استوری‌هایی در پاسخ به هوادارانی که به صفحه او هجوم آورده و از او سوال می‌پرسند، به برخی ابهامات پاسخ می‌دهد. اولین استوری، بحث انتخاب مدیرعامل پیشین (حجت کریمی) است که قربان‌زاده توضیح می‌دهد سازمان خصوصی‌سازی هیچ نقشی در این قضیه نداشته، با وجود آنکه با افراد مختلف برای مدیریت استقلال مصاحبه کرده است.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی
از مصاحبه روز گذشته جواد نکونام در بین خبرنگاران مشخص شد که او علاقه‌ای به جدایی از تیم با وجود شرایط نابسامان فعلی ندارد. نکونام همچنین در این مصاحبه جوری صحبت کرد که انگار امیدوار است هر چه سریع‌تر مسئله مدیریتی باشگاه حل شده و برنامه‌های مدنظر او اجرایی بشود.

آخرین تحولات استقلال در روزهای بحرانی
چه کسانی ممکن است گزینه مدیریت استقلال باشند؟ هواداران روز گذشته بارها نام سعید آذری را فریاد زدند. مدیرعامل سابق ذوب آهن و فولاد که سال‌ها است در اینستاگرام می‌نویسد و علاقه خود به استقلال را هرگز پنهان نکرده است. به جز او اسم‌هایی مثل علی خطیر نیز به نظر شانس خوبی برای حضور در استقلال دارند. همچنین از مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق، به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی در صورت تغییرات در وزارت ورزش یاد می‌شود؛ کسی که برکناری‌اش، شروع مسائل استقلال در سال جدید بوده است. کسی که باید می‌ماند و مسائل مربوط به قراردادهای مربوط به دوره خود را شخصا حل می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha