کد خبر 208312
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

حضور ۵۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی

حضور ۵۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی

ده ها هزار فلسطینی امروز نماز جمعه را در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی واقع در شهر بیت المقدس اقامه کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ نظامیان رژیم صهیونیستی امروز با ورود به محوطه های مسجدالاقصی اقدام به بازداشت چند جوان فلسطینی و کندن پلاکاردهای حامی پایداری ساکنان اردوگاه جنین کردند.
شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر نیاز سلامه را بازداشت کردند.

برگزاری نماز جمعه فلسطین با حضور ۵۰ هزار فلسطینی

ده ها هزار فلسطینی امروز نماز جمعه را در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی واقع در شهر بیت المقدس اقامه کردند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۵۰ هزار فلسطینی ساکن بیت المقدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری موفق شدند از نخستین ساعات خود را به مسجد الاقصی برسانند و نماز جمعه را در شکوهی مثال زدنی در محوطه ها و صحن های مسجد الاقصی برپا کنند.

محوطه های این مسجد صحنه حضور گسترده زنان و خانواده های فلسطینی بود. نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه به روح پرفتوح شهدای امروز نابلس نماز رحمت اقامه کردند.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی در جریان ایراد خطبه های نماز جمعه با نثار سلام و درود به فلسطینیان ساکن جنین و اردوگاه های آن به خاطر پایداری و ایستادگی شان، به ملت فلسطین نیز به خاطر حمایت از مردم جنین نیز درود و سلام فرستاد.

خطیب مسجدالاقصی جنایات رژیم صهیونیستی از جمله ویران سازی زیر ساخت های شهر جنین و تعدی و تعرض به مسجد و تخریب خانه های فلسطینیان را محکوم کرد.

تشییع پیکرهای دو شهید فلسطینی

فلسطینیان ساکن نابلس امروز جمعه جنازه شهیدان حمزه مقبول ۳۲ ساله و خیری شاهین ۳۴ ساله را تشییع کردند. این مراسم از مقابل بیمارستان دولتی رفیدیا به سمت میدان شهدا در مرکز شهر نابلس به راه افتاد.

شرکت کنندگان در این مراسم پس از اقامه نماز میت و سر دادن شعارهایی، ضمن محکوم کردن تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه فرزندان ملت فلسطین و تشدید مقاومت، خواستار گرفتن انتقام خون این شهیدان شدند.

گردان های شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین شهادت حمزه مقبول و خیری شاهین را تبریک و تسلیت گفته و اعلام کردند که آنان مجریان عملیات جبل جرزیم و جزء مبارزان گروه شهید مبارز تامر الکیلانی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha