کد خبر 208302
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

محبوب‌ترین نسخه اندروید و محبوب‌ترین مرورگر میان کاربران این سیستم‌عامل کدام است؟

محبوب‌ترین نسخه اندروید و محبوب‌ترین مرورگر میان کاربران این سیستم‌عامل کدام است؟

نتایج نظرسنجی جدید از کاربران اندروید، محبوب‌ترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل، محبوب‌ترین مرورگر در آن و غیره را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ فروشگاه اپلیکیشن Uptodown آمار ترافیک ۱۳۲ میلیون کاربر منحصربه‌فرد ماهانه‌ی خود را بررسی کرده و به نتایج جالبی درمورد محبوبیت نسخه‌های مختلف اندروید و موارد دیگر دست یافته است. داده‌های این فروشگاه برنامه‌ نشان می‌دهد گوگل‌کروم درحال حاضر محبوب‌ترین مرورگر اندروید است و ۸۵٫۵ درصد از کاربران سیستم‌عامل مذکور از آن استفاده می‌کنند.

سامسونگ اینترنت با فاصله‌ی زیاد از کروم با سهم ۳٫۷ درصدی در جایگاه دومین مرورگر محبوب اندروید قرار دارد و اوپرا با سهم ۱٫۷۴ درصدی جایگاه سوم فهرست را به‌خود اختصاص داده است. طبق داده‌های Uptodown مرورگر UC و فایرفاکس به‌ترتیب با سهم ۰٫۷ و ۰٫۶۵ درصدی در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

اندروید ۱۱ برای دومین‌سال متوالی به‌عنوان پراستفاده‌ترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل شناخته شد و روی ۲۰٫۸۹ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است. اندروید ۱۳ با سهم ۱۷٫۲۳ درصدی در جایگاه دومین نسخه‌ی محبوب سیستم‌عامل موبایلی گوگل قرار دارند و پس‌از آن به‌ترتیب اندروید ۱۲ با سهم ۱۲٫۹۵ درصدی، اندروید ۱۰ با سهم ۱۲٫۳۴ درصدی و اندروید ۹ با سهم ۸٫۱۴ درصدی قرار دارند.

اگرچه گسترش استفاده از نسخه‌های جدید اندروید تا حد زیادی به سازندگان دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل بستگی دارد اما Uptodown می‌گوید اندروید ۱۳ در مدت کوتاهی پس‌از انتشار عمومی موفق شده به‌سرعت پایگاه کاربری قابل‌توجهی به‌دست آورد.

عنوان محبوب‌ترین برند گوشی‌های اندرویدی نیز به سامسونگ (با سهم ۳۱٫۵۱ درصدی) اختصاص یافت که البته چندان هم جای تعجب ندارد زیرا غول فناوری کره‌ی جنوبی از سال‌ها قبل یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان بوده است. شیائومی با سهم ۱۸٫۷۳ درصدی در جایگاه دومین برند محبوب گوشی‌های اندروید قرار دارد و هواوی با نیز با سهم ۱۰٫۰۴ درصدی، رتبه‌ی سوم فهرست را به‌خود اختصاص داده و اوپو و ویوو به‌ترتیب با سهم ۵٫۹۲ درصدی و ۵٫۴۱ درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha