کد خبر 208250
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

تأکید امیرعبداللهیان بر اجرای دقیق توافقنامه امنیتی در دیدار همتای عراقی

تأکید امیرعبداللهیان بر اجرای دقیق توافقنامه امنیتی در دیدار همتای عراقی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای عراقی در باکو ضمن تأکید بر اجرای دقیق توافقنامه امنیتی ۲ کشور، از پیشرفت روند همکاری‌های ایران و عراق ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق امروز (پنجشنبه) ۱۵ تیر ماه در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو، در دیداری در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن نقش منطقه‌ای عراق، روابط ایران و عراق را در بهترین شرایط توصیف و از اینکه موضوعات مختلف حوزه همکاری‌ها به شکل مناسبی در حال پیگیری و پیشرفت است، ابراز خرسندی کرد.توافقنامه امنیتی و اجرای دقیق آن از دیگر موضوعات مورد توجه وزیر امور خارجه ایران در این دیدار بود که از سوی وزیر خارجه عراق جدیت این کشور در ثبات و امنیت منطقه مورد تأکید قرار گرفت.

 ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ طی مراسمی با حضور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق توسط علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق امضا شد. (اینجا بخوانید)

وضعیت انتقال گاز ایران به عراق، همکاری‌های منطقه‌ای، تبادلات مالی و موضوعات مرزی از دیگر محورهای مورد گفت‌وگوی وزرای امور خارجه دو کشور در دیدار امروز در حاشیه نشست عدم تعهد در باکو بود.

حسین امیرعبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد سه‌شنبه شب ۱۳ تیرماه در رأس هیأتی سیاسی وارد باکو شد. وی طی دیروز و امروز ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و وزرای خارجه سوریه، کویت، مالزی، بلاروس، سودان و فلسطین در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌وگو کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha