کد خبر 208227
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

ادعای دیدار مقام‌های سابق آمریکا با لاوروف برای توقف جنگ اوکراین

ادعای دیدار مقام‌های سابق آمریکا با لاوروف برای توقف جنگ اوکراین

یک شبکه آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه مدعی شده است که گروهی از مقام‌های سابق امنیت ملی آمریکا در ماه آوریل با وزیر خارجه روسیه در خصوص توقف جنگ اوکراین دیدار کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ شبکه «ان بی سی نیوز» آمریکا به نقل از برخی منابع آگاه مدعی شده است که گروهی از مقام‌های امنیت ملی سابق ایالات متحده آمریکا، مذاکرات محرمانه‌ای را با چهره‌های برجسته نزدیک به کرملین و از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه آمریکا با هدف آماده‌سازی زمینه برای مذاکرات احتمالی به منظور پایان جنگ اوکراین انجام داده‌اند.چهار تن از مقام‌های سابق و دو مقام فعلی آمریکایی به ان بی سی نیوز گفتند که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در ماه آوریل با اعضای گروهی از مقام‌های امنیت ملی آمریکا برای مدت چندین ساعت در نیویورک دیدار کرده است.

این مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که در دیدار ماه آوریل لاوروف و مقام‌های روس با مقام‌های آمریکایی، برخی از موضوعات مهم جنگ اوکراین از جمله قلمروهایی از اوکراین که تحت کنترل روسیه درآمده است، مورد بررسی قرار گرفت.

این منابع آگاه همچنین مدعی شدند که از میان افرادی که با لاوروف دیدار داشته است می‌توان به «ریچارد هاس» دیپلمات سابق و رئیس فعلی اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا اشاره کرد. «چارلز کوپچان» کارشناس اروپا و «توماس گراهام» کارشناس روسیه نیز هر دو از مقام‌های سابق کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بوده‌اند و هم‌اکنون از اعضای شورای روابط خارجی آمریکا محسوب می‌شود نیز با لاوروف درباره پایان جنگ اوکراین گفت‌وگو داشته‌اند.طبق این گزارش، مقام‌های ارشد سابق آمریکا که برخی مدعی هستند در چنین نشستی با لاوروف مشارکت دارند، به درخواست شبکه ان بی سی نیوز برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ ندادند. از طرف دیگر، منابعی که چنین ادعاهایی را مطرح کردند حاضر نشدند نامی از آن‌ها فاش شود.

این منابع آگاه مدعی شدند که از جمله اهداف دیدار مقام‌های آمریکایی با مقام‌های ارشد روسیه این بوده است که کانال‌های ارتباطی با روسیه را تا جایی که ممکن است باز نگه دارند و جایی برای مذاکرات آینده، مصالحه و دیپلماسی بر سر پایان جنگ اوکراین به وجود آورند.

دو تن از منابع آگاه اعلام کردند که ظاهراً مذاکرات با اطلاع دولت بایدن صورت گرفته است اما به دستور مستقیم او نبوده است و مقامات سابق شرکت‌کننده در نشست با لاوروف پس از آن به شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره آنچه رخ داده است، اطلاع رسانی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha