کد خبر 208160
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور؛

۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی تخصیص یافت

۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی تخصیص یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان برای اجرای طرح‌های عمرانی این شرکت مصوب و تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عقیل مرتضوی در این خصوص اظهار کرد: در سفر دوم تیرماه ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان هزار میلیارد تومان اعتبار در بازه زمانی سه ساله برای ۶ طرح مدیریت منابع آب استان مصوب شد.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل سد گلمندره طی مدت ۲ سال مصوب شده بود که تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی ادامه داد: در این سفر اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های مرزی سومبار طی مدت سه سال مصوب شده بود که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به پروژه علاج بخشی سد "بیدواز" اسفراین گفت: در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل این پروژه نیز اختصاص ۳۰ میلیارد تومان طی مدت ۲ سال مصوب شد که سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

مرتضوی در مورد سد "دربند" به عنوان یکی دیگر از طرح هایی که از سفر رییس جمهوری اعتبار ریالی دریافت کرده است، افزود: برای سد دربند در شهرستان مانه و سملقان، اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور طی مدت 2 سال مصوب شد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: در این سفر برای اجرای طرح های کوچک تامین آب استان شامل بندهای انحرافی و ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی نیز اختصاص ۶۵ میلیارد تومان توسط استان طی مدت سه سال مصوب شد که در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وی افزود: در این سفر همچنین مصوب شد که برای طرح راهبردی انتقال آب سرانی در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی مدت ۲ سال اختصاص یابد که تاکنون مجوز ماده ۲۳ آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر نشده و به محض صدور مجوز، اعتبارات آن اختصاص می یابد.

حدود ۹۰ درصد مساحت خراسان شمالی در اقلیم نیمه خشک و خشک بیابانی واقع شده و در این استان تاکنون هشت سد و ۱۱ بند انحرافی ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha