کد خبر 208142
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور

توافق ایران و عراق برای تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور

در سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد و رایزنی‌های انجام شده با مقامات عراقی، در خصوص تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور توافق شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ در سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد و رایزنی‌های انجام شده با مقامات عراقی، در خصوص تنظیم سند راهبردی بین ۲ کشور توافق شد.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به بغداد سفر کرده، با مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور و نخست‌وزیر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان سفر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد و رایزنی‌هایش با مقامات عراقی، مقامات دو کشور بر تنظیم سند راهبردی بین دو کشور توافق کردند.

علی باقری بعدازظهر دوشنبه ۱۲ تیر ماه برای دیدار با مقامات عالیرتبه عراق و شرکت در پنجمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق به این کشور همسایه و مسلمان‌ سفر کرد و در جریان این سفر با محمد شیاع السودانی نخست وزیر، «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق ، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق ، «محسن المندلاوی» معاون اول پارلمان عراق، نوری المالکی نخست وزیر پیشین، هادی العامری و چندین شخصیت سنی و مسیحی عراق درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کرد.

همچنین با حضور علی باقری پنجمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق در بغداد برگزار شد.در جریان این رایزنی‌ها باقری و بحر العلوم همتای عراقی‌اش درباره تنظیم سند راهبردی بین دو کشور توافق کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha