کد خبر 208087
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

استاندار: جاده پاتاوه به دهدشت در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد

استاندار: جاده پاتاوه به دهدشت در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده پاتاوه به دهدشت؛ این مسیر امید بخش که نزدیکترین راه ترانزیتی جنوب به مرکز کشور است در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ هماهنگی های لازم برای افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت و پروژه های حوزه راه استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور انجام گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در حاشیه این دیدار اظهار کرد: در مدت هفته جاری مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر تخصیص گرفته شده که چنانچه در جایی از پروژه دارای نواقصاتی باشد رفع شود.

سید علی احمدزاده افزود: با توجه به اهمیت جاده پاتاوه به دهدشت، برنامه مطالعات فاز دوم این مسیر پس از افتتاح رسمی آغاز می شود و این جاده علاوه بر تردد حمل و نقل به عنوان یک مسیر گردشگری مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: در سفر دور دوم دولت به استان مسیرهای شریانی، راه های روستایی و راه آهن به عنوان اولویت اصلی مطرح خواهد شد.

احمدزاده بیان کرد: پروژه های پل کلو در سی سخت، محور گچساران به گناوه ، مسیر پلیس راه یاسوج- شیراز و طرح نهضت ملی مسکن یاسوج پروژه هایی است که در این سفر کلنگ زنی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسیرهای شریانی یاسوج- شیراز، یاسوج- سمیرم و یاسوج – بابامیدان در سفر دولت مورد تاکید قرار می گیرد.

وی به مسئله نگهداری جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه های جنوب کشور نیز گفت: ارزش روز جاده ملی پاتاوه –دهدشت افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

علی اکبر محمدی ابراز کرد: این مسیر ۱۳۶ کیلومتر است که برای افزایش ضریب ایمنی آن استقرار پلیس راه و راهداری، نصب کامل همه تابلوها، خط کشی و روشنایی تونل ها مورد توجه قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مسیر کوهستانی، جنگلی و بخشی در حاشیه رودخانه قرار گرفته است باید به لحاظ گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

محمدی ادامه داد: با پیگیری های استاندار این استان در خصوص راه های استان و پروژه های راه آهن حرکت های تحول آفرینی در حوزه راه های استان صورت گرفته و یا در شرف انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha