کد خبر 208066
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

استاندار اردبیل:

یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده اردبیل تزریق می‌شود

یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بیمارستان نجف‌زاده اردبیل تزریق می‌شود

استاندار اردبیل از تزریق حداقل یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف در سال جاری و پیگیری پرداخت باقی اعتبارات مورد نیاز این پروژه از منابع ماده ۵۶ و سفر رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سیدحامد عاملی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی احداث بیمارستان نجف‌زاده اظهار کرد: با تکمیل این بیمارستان بخشی از عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این استان دچار عقب‌ماندگی جدی در حوزه سلامت است و در زمانی‌که بسیاری از استان‌ها از محل طرح تحول سلامت به تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و رفع کمبودهای خود پرداختند، استان اردبیل از این منابع بهره چندانی نبرد.

وی افزود: برای جبران این کمبودها پروژه‌هایی از جمله پروژه بیمارستان نجف‌زاده در حال اجرا است که در حال حاضر ۲ طبقه سازه فلزی آن نصب شده و تلاش می‌شود در مدت زمان کوتاه به هشت طبقه افزایش یابد و تا زمان سفر رئیس جمهور به استان اردبیل به مرحله دیوارچینی برسد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پارسال یک‌هزار میلیارد ریال از منابع مختلف به پروژه بیمارستان نجف‌زاده تزریق شد و از محل ماده ۵۶ نیز ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه تخصیص یافته که پرداخت این اعتبار به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

عاملی ادامه داد: با توجه به این‌که اختصاص پزشکان متخصص و فوق تخصص، تجهیزات درمانی و پرستار بر اساس تخت بیمارستانی است، با بهره‌برداری از بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده اردبیل بخش زیادی از نارسایی‌های بخش بهداشت و درمان استان رفع خواهد شد.

استان اردبیل در زمینه تخت بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی نیز از میانگین کشوری عقب‌تر است ، این استان ۱۲ بیمارستان، ۲ هزار و ۳۶۶ تخت بیمارستانی، ۱۰۵ تخت آی.سی.یو، ۵۱ تخت سی.سی.یو، هشت تخت آی.سی.یو اطفال، ۳۵ تخت آی.سی.یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز دارد ولی نیاز جمعیت یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان فراتر از این آمار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha