کد خبر 208061
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

آیت‌الله جنتی در جلسه امروز شورای نگهبان:

جوانان «کرانه باختری» صهیونیست‌ها را از پای درمی‌آورند

جوانان «کرانه باختری» صهیونیست‌ها را از پای درمی‌آورند

دبیر شورای نگهبان گفت: همان گونه که رهبر حکیم انقلاب فرمودند، منطقه ساحل غربی جایی است که رژیم صهیونیستی را به زانو در خواهد آورد و صهیونیست‌ها با اقدام اخیر خود این امر را تسریع کردند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲) این شورا با گرامیداشت سالروز میلاد امام هادی (ع) اظهار داشت: دیروز سالروز ولادت این امام عزیز بود. این مناسبت را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم معارفی که آن حضرت برای گسترش آن‌ها تلاش مجاهدانه کردند، در جامعه ما بیش از پیش حکم‌فرما شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های بزرگی که ما از سیره آن حضرت می‌گیریم این است که باید با شیوه‌های متناسب با زمان خویش، برای گسترش ارزش‌های الهی تلاش کنیم و شرایط سخت، دلیل عدم انجام وظیفه نیست.

آیت‌الله جنتی بیان کرد: ایشان با وجود محدودیت‌های فراوان، گنجینه‌ای عظیم از آموزه‌های دینی را به یادگار گذاشتند که زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

همه مسلمانان مخاطب غدیر هستند

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌هایش فرارسیدن عید غدیر را تبریک گفت و عنوان کرد: این عید شریف عیدالله الاکبر است. امیدوارم این مناسبت و مناسبت‌هایی مانند آن، زمینه‌ساز آشنایی بیشتر جامعه با مفهوم ولایت و امامت شود.

وی تاکید کرد: همه مسلمانان در تمام طول تاریخ مخاطب خطبه غدیر پیامبر گرامی اسلام (ص) هستند و تبیین فلسفه غدیر وظیفه دائمی همه کسانی است که ولایت حق را پذیرفته‌اند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: حقیقت این است که هرچه افراد با شخصیت حضرت علی (ع) بیشتر آشنا شده‌اند، حیرت‌شان از عظمت ایشان بیشتر شده است.

وی توصیه کرد: علاقه‌مندان و شیفتگان حضرت علی (ع) در زندگی فردی و اجتماعی با تاسی از ایشان، تبلیغ‌کننده عملی سیره آن حضرت باشند. هیچ انسان آزاده‌ای نیست که این شخصیت باعظمت را بشناسد و شیفته او نشود.

دبیر شورای نگهبان گفت: علامه امینی، صاحب کتاب گرانقدر الغدیر که چند روز پیش سالگرد رحلت‌شان بود، الگوی کسانی است که باور دارند باید برای گسترش پیام غدیر تلاش کنند.

صهیونیست‌ها محکوم به شکستند

آیت‌الله جنتی همچنین در خصوص جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه «جنین» در ساحل غربی رود اردن در فلسطین بیان داشت: این روزها شاهدیم که خوی وحشی صهیونیست‌ها در قالب حمله به منطقه جنین بروز یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام صهیونیست‌ها نیز که با مقاومت جانانه جوانان فلسطینی روبرو شده همچون گذشته محکوم به شکست است؛ چرا که هیچ وقت سلاح و تجهیزات نظامی یارای مقابله با اراده جوانان مجاهد را نخواهد داشت.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: همانگونه که رهبر حکیم انقلاب فرمودند منطقه ساحل غربی جایی است که رژیم صهیونیستی را به زانو در خواهد آورد و صهیونیست‌ها با اقدام اخیر خود این امر را تسریع کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha