کد خبر 208034
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

ردیف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین در بودجه ۴۳ درصد رشد داشته است/ از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته می شود

ردیف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین در بودجه ۴۳ درصد رشد داشته است/ از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته می شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است، گفت: ردیف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین در بودجه ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نشست خبری همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه، با حضور ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

علیرضا راشکی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این نشست، گفت: مدرسه‌سازی ریشه در خون مردم دارد و این کار خداپسندانه سال‌های سال است که تکرار می‌شود و همایش تکریم خیرین، نتیجه این حضور است.

راشکی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور مطرح کرد: هزار خیر مدرسه‌ساز در این همایش حضور دارند و از ۱۸ خانواده شهدا خیر مدرسه‌ساز، خانواده ۲۳ خیر متوفی، ۹۰ خیر زن، ۳۴۰ خبر مرد و ۱۷ گروه جهادی فعال تجلیل می‌شود.

در ادامه این نشست، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه خیرساز بودن مهم‌تر از خیر بودن است، گفت: از سال ۱۳۷۷ روند مدرسه سازی در شهر مشهد نظام مند شد و در نهایت جامعه خیرین مدرسه‌ساز در کشور شکل گرفت.

وی افزود: پیش‌بینی امسال ما این است که تعهد خیرین امسال به ۸ هزار میلیارد تومان برسد.

قفلی مطرح کرد: اولین مشکل ما این است که سازمان برنامه بودجه اوراق سه ساله داده است و نتوانست سازمان نوسازی مدارس کشور، مدارس نیمه تمام خیرین را تکمیل کند و برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

قفلی افزود: مهاجرت اتباع خارجی به ایران و مهاجرت مردم از مناطق شرقی کشور که ریزگردها در آنجا حضور دارند، موجب شده است برخی مدارس ما دوشیفته و ظرفیت کلاس‌ها ۴۰ نفر بشود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با انتقاد نسبت به رشد قارچ گونه مسکن مهر تصریح کرد: مشکل ساخت مدرسه در مناطق مسکن مهر و منطقه ۲۲ شهرداری تهران به دلیل تراکم جمعیت به شدت بالا است و اگر این مشکل حل نشود، ۱۰۰ هزار کودک در سالیان آتی بدون مدرسه می‌مانند.

خدیجه نیزاری مشاور زنان رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در ادامه این نشسن با اشاره به اینکه محور کار خیر در خانواده، بانوان هستند، گفت: نقش بانوان در جامعه خیرین باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه فارغ از خیرین مدرسه ساز بانو، این بانوان هستند که پشتیبان و حامی آقایان در این زمینه هستند. 

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشست اظهار کرد: ردیف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین در بودجه ۴۳ درصد رشد داشته است و تعهد خیرین هم از سال گذشته که ۳۴۰۰ میلیارد تومان به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

وی افزود: وقتی املاک مازاد آموزش و پرورش مولدسازی می‌شود، حاصل آن برای تکمیل پروژه‌های خیری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد. 

خان‌محمدی افزود: تعداد مدارس تخریبی از سال اجرای قانون تخصیص از صندوق ارزی، تعداد مدارس تخریبی به ۱۹.۲ درصد رسیده است. درباره مدارس کانکسی باید بگویم ۷۴۹ مدرسه کانکسی مهر ساماندهی شد و تا پایان سال مالی ۱۴۰۳، کانکسی‌های مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری می‌شود. 

وی با بیان اینکه از هر دو کلاس درس، یک کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است، اضافه کرد: از سال ۵۷ تا ۷۵ تعداد ۳۹ هزار کلاس درس ساخته شد و  از سال ۷۵ تا کنون ۱۰۷ هزار کلاس توسط خیرین ساخته شده است که سهم خیرین از ۲۸ درصد به ۴۷ درصد رسیده است. 

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور درباره پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش گفت: ۸۹۷۸ پروژه نیمه تمام فعال داریم که ۲۵۲۴ پروژه نیمه تمام خیرین است که ۸۸۸ پروژه برای طرح تخریب و بازسازی است و خیر مدرسه‌ساز آغاز کرده است و تلاش می‌کنیم از این محل، مدارس تخریبی را به صفر برسانیم. 

وی افزود: ردیف ۴۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در بودجه اختصاص یافته است و درخواست ما ۸ هزار میلیارد تومان از محل این ردیف برای سال آینده است؛ برای حل مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha