کد خبر 208017
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

استاندار کردستان: سرعت اجرای نهضت ملی مسکن راضی‌کننده نیست

استاندار کردستان: سرعت اجرای نهضت ملی مسکن راضی‌کننده نیست

استاندار کردستان ضمن انتقاد از تعلل در اجرای نهضت ملی مسکن در استان، خواستار سرعت در روند انجام کار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن کردستان اظهار کرد: هنوز سرعتی که باید در اجرای مسکن ملی وجود داشته باشد، اتفاق نیفتاده و من از این وضعیت راضی نیستم.

وی بر لزوم احساس مسوولیت همه دستگاه ها در پیشبرد طرح مسکن ملی تاکید کرد و افزود: قرار نیست فقط به تامین زمین اکتفا کنیم بلکه باید عملیات اجرایی مسکن ملی هم در شهرستان‌ها آغاز شود.

استاندار کردستان خواستار سرعت در انجام آماده‌سازی طرح های مسکن ملی شد و ادامه داد: به طور قطع در بحث ساخت، تامین مالی و وام و سهم آورده هم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، پس به کار سرعت دهید.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه مسیری که کردستان در بحث تایید متقاضیان مسکن ملی در پیش گرفته، درست است، اضافه کرد: استان کردستان به لحاظ میزان متقاضی تایید شده به نسبت جمعیت، رتبه اول کشور را دارد.

ورود جدی دستگاه‌های نظارتی برای رفع مشکلات مربوط به تامین زمین مسکن ملی و در عین حال صحت عملی در اجرای طرح‌ها، موارد دیگری بود که وی بر آن تاکید داشت.

کردستان بیشترین تعداد متقاضی تاییده نهایی شده مسکن ملی از لحاظ جمعیت دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم گفت: قرار است طی پنج سال ۸۷ هزار واحد مسکن ملی در استان احداث شود که سهم دولت از این رقم ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد است‌.

جهانگیر الیاسی، کردستان را از لحاظ تعداد متقاضی مسکن ملی پنجمین استان کشور اعلام کرد و افزود: کردستان بیشترین تعداد تایید شده نهایی به نسبت جمعیت در کشور دارد.

وی با بیان اینکه از نظر تامین زمین وضعیت استان بغرنج‌تر از سایر استان‌هاست، ادامه داد: ۲۶ هزار متقاضی مجرد مسکن ملی در استان داریم که یازدهمین استان کشور از این لحاظ هستیم و باید تعیین تکلیف شوند.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان هم گفت: تاکنون در راستای اجرای مسکن ملی ۱۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به چهار هزار و ۲۷۳ متقاضی تامین شده است.

عقد قرارداد بیش از ۲ هزار واحد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان هم گفت: این نهاد قرار است امسال چهار هزار واحد مسکن روستایی را در استان احداث کند که تاکنون عقد قرارداد ۲ هزار و ۲۴۸ واحد انجام شده است.

سعید رسولی با بیان اینکه احداث مسکن ملی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است، ادامه داد: تاکنون زمین در شهرهای سریش‌آباد، دزج و چناره تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان هم اظهار کرد: ۱۸ درصد ثبت‌نامی‌های مسکن ملی استان، مربوط به افراد تحت پوشش این نهاد بوده که ۳۴ درصد آنان تایید شده و آمار پایینی است.

رضا طوسی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد ثبت‌نام کنندگان افتتاح حساب داشته‌اند، از راه و شهرسازی خواست در زمینه تایید ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی تحت پوشش، همکاری بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha