کد خبر 207906
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

استقبال پوتین از پیشرفت سریع ایران برای عضویت کامل در سازمان شانگهای

استقبال پوتین از پیشرفت سریع ایران برای عضویت کامل در سازمان شانگهای

رئیس‌جمهور روسیه از عضویت ایران در سازمان شانگهای استقبال کرد و به ایران خوشامد گفت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ولادیمیر پوتین در نشست سران شانگهای که در دهلی نو در حال برگزاری است، از پیشرفت سریع ایران برای عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد و افزود که هدف این انجمن اکنون "کمک به همکارانمان برای ادغام در کارهای چندوجهی" است که توسط آن انجام می‌شود.

او گفت: اقتدار و نفوذ جامعه ما همچنان قوی‌تر می شود.علاقه سایر کشورها و ساختارهای بین المللی به فعالیت آن در حال افزایش است. آنها به ما اعتماد دارند و دوستی و همکاری ما را می خواهند.

وی ضمن تاکید بر موضع روسیه در مخالفت با تحریم‌ها و محدودیت‌ها گفت: اتخاذ رویکردهای ضدروسی از مدتها قبل و در مرزهای روسیه و اوکراین آغاز شده بود.و اکنون، در واقع، یک جنگ ترکیبی علیه ما در حال انجام است، تحریم های غیرقانونی علیه روسیه در مقیاس بی سابقه‌ای استفاده می شود.

رئیس جمهور روسیه گفت: اختلافات ژئوپلیتیکی بیشتر و بیشتری در جهان ظاهر می شود و امنیت جهانی رو به وخامت است.

پوتین به سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفت که این سازمان نقش مهم تری در حفظ ثبات در صحنه جهانی ایفا می کند. این امر به ویژه در شرایط کنونی که تضادهای ژئوپلیتیکی حادتر می شود، بسیار مهم است.

پوتین در نشست سران سازمان همکاری شانگهای گفت: تخریب سیستم امنیت بین‌المللی ادامه دارد و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای همکاری امنیتی را افزایش خواهند داد.

پوتین گفت که بیش از ۸۰ درصد تجارت بین روسیه و چین با ارزهای ملی دو کشور انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha