کد خبر 207883
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

سامانه یکپارچه تولید و صادرات نفت و گاز ایجاد شد

سامانه یکپارچه تولید و صادرات نفت و گاز ایجاد شد

مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی گفت: برای ایجاد سامانه یکپارچه کنترل و اندازه‌گیری مقادیر تولید،توزیع و صادرات نفت، گاز گام بلندی برداشته شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ محمدامین همت مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی گفت: طرح ملی میترینگ از اولویت‌های اصلی وزارت نفت است و همچنین گام بلندی برای ایجاد سامانه یکپارچه کنترل و اندازه‌گیری مقادیر تولید، فرآورش، توزیع و صادرات نفت، گاز و ۶ فرآورده اصلی برداشته شد.

او گفت: در فاز اول بر اساس ابلاغیه وزیر نفت نقاط تحت راهبری هر شرکت مشتمل بر ۶۴ نقطه در شرکت ملی نفت، ۷۰ نقطه در شرکت ملی گاز و ۸۶ نقطه در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مشخص و شرکت‌ها مکلف به تجهیز نقاط به سامانه‌های اندازه‌گیری دقیق خودکار منطبق بر الزامات مبادلات تجاری و حقوقی شدند.

همت گفت: در تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲.۸ هزار میلیارد تومان در شرکت ملی نفت ایران، ۲.۸ هزار میلیارد تومان در شرکت ملی گاز ایران و ۲.۴ هزار میلیارد تومان در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأمین اعتبار می‌شود.

مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی گفت: بر این اساس شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف شدند مراکز دیسپچینگ خود را به مرکز مانیتورینگ وزارت نفت متصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha