کد خبر 207846
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

بشار اسد: بازگشت آوارگان در اولویت دولت قرار دارد

بشار اسد: بازگشت آوارگان در اولویت دولت قرار دارد

رئیس جمهور سوریه که میزبان وزیر خارجه اردن بود، گفت که اقدامات دولت سوریه بستر مناسبتری را برای بازگشت آوارگان فراهم خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ کمیساریای اروپایی برای کمک‌های بشردوستانه و حفاظت مدنی هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که تعداد پناهندگان سوری در اردن ۶۶۰ هزار نفر هستند که ۶۶ درصد آن‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند. طبق این آمار اردن پس از ترکیه و لبنان بیشترین تعداد پناهجویان سوری را در خود جای داده است.

وی با تأکید بر لزوم فراهم کردن زیرساختها برای بازگشت آوارگان، تأکید کرد: تمام اقداماتی که دولت سوریه در زمینه قانونگذاری یا حقوقی یا مصالحه انجام داده است، بستر مناسبتری را برای بازگشت آوارگان فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت که مسئله آوارگان، یک مسئله انسانی و اخلاقی محض است که نباید سیاسی شود. الصفدی هم از تلاشهای اردن از در زمینه بازگشت آوارگان و ایده‌های جدیدی که در این زمینه مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر خارجه اردن با اشاره به حمایت این کشور از ثبات در سوریه، تأکید کرد که امان آماده است در زمینه‌های دوجانبه با سوریه همکاری کند و بدین ترتیب، بحران سوریه حل شود.

اردن در ۲۳ مارس (سوم فروردین) از ارائه طرح و ابتکار جدیدی برای حل بحران سوریه خبر داد که بر اصل مشارکت کشورهای عربی در این مسأله تأکید داشت، بسیاری از کشورهای عربی حتی قطر نیز از ابتکار اردن استقبال کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha