کد خبر 207750
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

لحظه به لحظه با بزرگترین چالش نقل و انتقالاتی فصل: بیرانوند چه در سر دارد؟

لحظه به لحظه با بزرگترین چالش نقل و انتقالاتی فصل: بیرانوند چه در سر دارد؟

بازارگرمی برای افزایش رقم قرارداد با پرسپولیس، توافق با استقلال یا مقصد سوم؟ گلر ملی‌پوش پرسپولیس چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ علیرضا بیرانوند، گلر ملی‌پوش پرسپولیس بعد از چند روز و حرف و حدیث‌های متفاوت و اخبار ضد و نقیضی که در خصوص ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس منتشر شده بود، در نهایت بامداد امروز اقدام به فسخ قرارداد با پرسپولیس کرده و صبح امروز هم با حضور در سازمان لیگ کارها قانونی فسخ قراردادش را انجام داد تا رسماً از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شود. این اتفاق بزرگترین بمب خبری نقل و انتقالات تابستانی فصل جاری محسوب می‌شود و اینکه در ادامه چه سرنوشتی در خصوص این دروازه‌بان رقم خواهد خورد خودش می‌تواند یک بمب خبری دیگر باشد. اخبار ضد و نقیضی از توافق او با استقلال حکایت دارد و برخی هم این کار وی را بازارگرمی برای مذاکره دوباره با پرسپولیس و بالا بردن رقم قراردادش می‌دانند.

صحبت از تیم سوم هم در این میان مطرح است. با گزارش لحظه به لحظه از وضعیت این گلر ملی پوش همراه ما باشید.

شایعه مذاکره با استقلال

روز گذشته خبرگزاری ایسنا خبر از مذاکره بیرانوند با حجت کریمی در محلی به جز دفتر باشگاه استقلال روی خروجی منتشر کرد و حتی رقم 93 میلیارد برای دو فصل را هم به عنوان پیشنهاد آبی‌ها مطرح کرد. این خبر البته با واکنش مسئولان استقلال همراه بود و حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال با تکذیب موضوع عنوان کرد هیچ گونه صحبتی با بیرانوند نداشته باشد. با این حال اخباری که از گوشه و کنار به دست ما رسیده حاکی از صحت خبر مذاکره فوق دارد.

لحظه به لحظه با بزرگترین چالش نقل و انتقالاتی فصل: بیرانوند چه در سر دارد؟

صبح امروز، روزنامه خبر ورزشی هم در تکمیل این ماجرا نوشته که یک شخص متمول هزینه سنگین جذب بیرانوند را تقبل کرده تا او خارج از چهارچوب و محدودیت‌های پرداخت برای باشگاه‌های دولتی و سقف بودجه در نظر گرفته شده به جمع آبی‌پوشان بپیوندد. با اینکه اخبار حکایت از صحت این اتفاق بزرگ داشت ولی بازهم استقلالی شدن بیرانوند در نوع خودش موضوعی است که سخت بتوان آن را باور کرد. اتفاقی که اگر رخ دهد یک بمب بزرگ و تاریخی در فوتبال ایران محسوب می‌شود. چیزی شبیه به پرسپولیسی شدن عابدزاده و نیکبت یا پیوستن مهدی هاشمی نسب به استقلال. 

بمب استقلالی‌ها

ساعاتی بعد از انتشار خبر مذاکره بیرانوند با استقلال و تکذیب آن از سوی مدیریت باشگاه، حجت کریمی در صحبت‌هایش وعده انفجار یک بمب نقل و انتقالاتی را داد. پس از آن بود که گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه این بمب نقل و انتقلاتی چه کسی است صحبت‌های زیادی مطرح شد و اسامی چند بازیکن مطرح و گران قیمت خارجی هم در فضای مجازی به میان آمد ولی ذهن ها درگیر اخباری بود که منتشر و بعد تکذیب شد. چه بمبی بزرگتر از جذب گلر شماره یک تیم ملی از تیم رقیب؟ به هر جهت شب گذشته با این اخبار ضد و نقیض و انتشار و تکذیب‌ها به پایان رسید تا بامداد و صبح امروز که اتفاقات جالبی رقم خورد.

فسخ صبح‌گاهی

بامداد امروز بود که خبر فسخ یک طرفه علیرضا بیرانوند با پرسپولیس روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت و ساعاتی بعد در ابتدای زمان اداری روز او با عجله به سازمان لیگ رفت و کارهای قانونی فسخ قراردادش را انجام داد و با برگه فسخ از این محل خارج شد، بیرانوند شکستگی فک خودش را دستخوش صحبت نکردن در خصوص این اقدام خود قرار داده تا بدون هیچ توضیحی محل را ترک کند.

بعد از این ماجرا بود که فرشید طاهری، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت قرارداد بیرانوند فسخ شده و باشگاه پرسپولیس اگر شکایتی دارد باید پرونده را به کمیته تعیین وضعیت ببرد و در این خصوص از گلر فصل گذشته خودش شکایت کند. بدین ترتیب جدایی بیرانوند از استقلال رسماً تایید شد.

جلسه فوق العاده در باشگاه پرسپولیس

فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس به خودی خود خبر مهم و حساسی بود و این اتفاق ایجاب می‌کند که مسئولان پرسپولیس جلسه فوق العاده ای پیش از ظهر امروز تشکیل دهند. این جلسه با حضور خود یحیی گل‌محمدی تشیکل می‌شود و خود بیرانوند هم به آن دعوت شده و مشخص نیست حضور پیدا خواهد کرد یا نه. واکنش بیرانوند به این جلسه می‌تواند در نوع خودش تعیین کننده باشد. اینکه او به قصد بالا بردن رقم قراردادش و مذاکره دوباره اقدام به فسخ یک طرفه کرده است یا واقعاً فکرهای دیگری در سر دارد. یک احتمال هم وجود دارد و آنهم این است که بیرانوند نه قصد ادامه همکاری با پرسپولیس را داشته باشد و نه تصمیم به رفتن به استقلال بگیرد و مقصد او تیم سومی خواهد بود و باید دید این اتفاق چقدر به واقعیت نزدیک است.

یک ادعا: بیرانوند با استقلال تمام کرد؟

در شرایطی که گفته می‌شود هنوز وضعیت بیرانوند مشخص نیست، خبرگزاری فارس مدعی شده این بازیکن شب گذشته با استقلال به توافق نهایی رسیده و تمام کرده است و قراردادش امروز به امضا خواهد رسید. ادعایی که با چینش اتفاقات روز گذشته تا الان غیر منطقی هم به نظر نمی‌رسد و بعید نیست به زودی شاهد این انتقال بزرگ و پر سرو صدا باشیم.

قانون چه می‌گوید؟

پرسپولیس اگر موفق به جلب رضایت بیرانوند برای ادامه همکاری نشود به احتمال زیاد از او شکایت خواهد کرد. علی خطیر، مشاور فدراسیون فوتبال مدعی شده که این اقدام بیرانوند غیر قانونی بوده و اگر باشگاه پرسپولیس شکایت کند هم خود این بازیکن و هم باشگاهی که با او قرارداد امضا کرده با محرومیت و جریمه سنگین روبرو خواهد شد. باید دید در نهایت چه اتفاقی در این خصوص رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha