کد خبر 207714
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

پردازنده‌های چینی Loongson با فناوری مولتی تردینگ به رقابت Zen 3 می‌روند

پردازنده‌های چینی Loongson با فناوری مولتی تردینگ به رقابت Zen 3 می‌روند

چینی‌ها در چند سال گذشته تلاش کرده‌اند تا عرضه محصولات سخت‌افزاری مختلف، خود را به سطح رقبای جهانی خود نزدیک کنند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ چینی‌ها در چند سال گذشته تلاش کرده‌اند تا عرضه محصولات سخت‌افزاری مختلف، خود را به سطح رقبای جهانی خود نزدیک کنند. حال قرار است شرکت Loongson برای اولین بار پردازنده‌های سری 3A6000 خود را با فناوری مولتی‌تردینگ همزمان (SMT) به بازار بفرستد. 

شرکت چینی Loongson پشتیبانی از فناوری مولتی-تردینگ را به نسل جدید پردازنده‌های سری 3A6000 خود خواهد افزود تا تعداد رشته‌ها (threads) دو برابر شود. این فناوری از چند دهه پیش توسط AMD و اینتل مورد استفاده قرار گرفته و هسته‌های فیزیکی را به دو قسمت تبدیل می‌کند.

پردازنده چینی Loongson با فناوری مولتی-تردینگ

با استفاده از فناوری SMT می‌توان دو دستور را به صورت همزمان در هر هسته پردازش کرد و سرعت کار را بسیار بالا برد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت WCCFTECH، ترکیب پردازنده‌های سری Loongson 3A6000 از با 4 هسته و 8 رشته یا 8 هسته و 16 رشته به میدان خواهند آمد.

Loongson قصد دارد با عرضه نسل جدید پردازنده‌های خود به رقابت مستقیم با پردازنده‌های نسل دهمی اینتل و سری Zen 3 برود. سری 3A6000 از ریزمعماری Dragon Core استفاده کرده که بر اساس ادعای سازنده، عملکرد تک هسته‌ای را نسبت به نسل قبل تا 68 درصد بهبود بخشیده است.

پردازنده‌های چینی Loongson با فناوری مولتی تردینگ به رقابت Zen 3 می‌روند

انتظار داریم شرکت چینی Loongson تا پایان سال جاری میلادی از پردازنده‌های سری 3A6000 رونمایی کند. این پردازنده‌ها برای بازار کشور چین طراحی شده‌اند و احتمالاً بتوانند بخشی از کاربران صنعتی که از تحریم تراشه متضرر شده‌اند را راضی کند. 

هرچند تراشه‌های چینی هنوز به سطح بالایی برای رقابت با AMD و اینتل نرسیده‌اند، به نظر می‌رسد بخش کوچکی از این فاصله در حال جبران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha