کد خبر 207711
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

اسماعیلی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

وجود 34 میلیون مخاطب بازی های رایانه ای در کشور/ در پی حمایت از بازی سازان و ایده پردازان هستیم

وجود 34 میلیون مخاطب بازی های رایانه ای در کشور/ در پی حمایت از بازی سازان و ایده پردازان هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آخرین پیمایش در سال گذشته 34 میلیون بازیکن در حوزه بازی های رایانه ای وجود دارند که از این میان پنج میلیون نفر بازیکن حرفه ای هستند.

به گزارش سید امیرحسین امامی: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه مرکز پایش کیفیت بازی های رایانه ای و مسابقه یک میلیونی بازی های رایانه ای در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:  ما متولی امر مهمی در حوزه فعالیت های فرهنگی کشور هستیم. این بازی ها امروز از موضوع صرفا اوقات فراغت عبور کرده و به یک مسئله مهم و جدی تبدیل شده است، آخرین پیمایش ما در سال گذشته نشان داده است که در کشور مان 34 میلیون بازیکن وجود دارد.

وی افزود : از این 34 میلیون بازیکن پنج میلیون بازیکن حرفه ای هستند، کسانی که هفته ای بیش از 21 ساعت بازی می کنند. این موارد نشان می دهد که بعد از موسیقی بالاترین میزان مصرف فرهنگی  در بین حوزه های فرهنگی مختلف به بازی ها اختصاص دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :در وزارت فرهنگ و در حکمرانی فرهنگی جمهوری اسلامی باید تلاش کنیم این موضوع را به یک فرصتی برای نوجوان ها و جوان ها ترتیب دهیم. از بنیاد بازی ها و از مدیریت مجموعه تشکر می کنم که به این موضوع توجه کردند و امسال بعد از چند سال وقفه مسابقات یک میلیون نفری را در کشور برگزار خواهد شد که طی  یک بازه سه ماهه اتفاق میفتد. برای اینکه جوان ها و نوجوانان بتوانند در عرصه وارد شوند و بدرخشند.

اسماعیلی افزود: اهتماممان در ساخت بازی های ایرانی است، شدیدا در این مورد نیاز به مراقبت داریم، همکاران مراقبت می کنند که محصولات باکیفیت و با رعایت آن هنجارهایی که ما در حوزه فرهنگ دنبالش هستیم در اختیار بچه ها قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در سال های گذشته مجموعه های خوبی راه اندازی شد و اکنون نیز فعال است، بحث رده بندی را به صورت جدی دنبال می کنیم و اکنون سامانه های برخطی را راه اندازی شده و به راحتی در اختیار خانواده ها، والدین و اولیای مدرسه قرار می گیرد و متولیان این کار اطلاعات لازم در اختیارشان قرار می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تمام تلاشمان را می کنیم که بازی های ایرانی را تولید کنیم، اکنون بازی های خیلی خوبی تولید شده و نصب آن ها با فراوانی اتفاق میفتد. گزارش همکارانم نشان می دهد هر جایی از دنیا که این بازی ها ارائه می شود بلافاصله افراد زیادی را به خود جذب می کنند. در عین حال دروازه بانی خیلی خوبی هم در مورد سایر بازی های وارداتی انجام دادیم، چیزی که متوسط و در حد اقتضائات ما باشد و خانواده ها نیز بتوانند به نظام رده بندی ما اعتماد کنند.

اسماعیلی گفت: ان شاء الله یک فرصت خوبی را برای رشد استعداد های جوان ها و بچه ها قرار دهیم، چون معتقدیم بازی ها در برخی موارد مشکلاتی را می تواند حل کند. این بازی های جدی که در بین برگزار کنندگان راه افتاده است، یکی از موارد این است که مسائل و مشکلاتی که پیش روی نسل فعلی ما یا در مسائل مختلف است آن را در قالب مسابقه حل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha