کد خبر 207706
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

آیا فرگوسن برترین مربی تمام تاریخ فوتبال بود؟

آیا فرگوسن برترین مربی تمام تاریخ فوتبال بود؟

این روزها دنیای فوتبال مربیان مدرن و موفقی به‌خود دیده که سرآمد آن‌ها پپ گواردیولا است؛ کسی که فوتبالی خاص را بر مبنای مالکیت توپ و سیستمی شناور که هر لحظه می‌تواند تغییر شکل دهد به فوتبال دنیا معرفی کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ این روزها دنیای فوتبال مربیان مدرن و موفقی به‌خود دیده که سرآمد آن‌ها پپ گواردیولا است؛ کسی که فوتبالی خاص را بر مبنای مالکیت توپ و سیستمی شناور که هر لحظه می‌تواند تغییر شکل دهد به فوتبال دنیا معرفی کرد.

اما اگر قرار باشد یک مربی را به‌عنوان بهترین مربی تاریخ انتخاب کنیم به‌نام‌های جدیدی مثل او یا زیدان می‌رسیم یا باید در گذشته و نام‌هایی چون فرگوسن جست‌وجو کنیم؟ دنیای امروز فوتبال با امکانات زیاد، وجود چند آنالیزور، ماساژور، کمک مربی، استعدادیاب و ساختار مدیریتی، کار مربیان را راحت کرده، اما فرگوسن از نسل مربیانی بود که به‌نوعی مدیر و همه کاره تیم بود.

او روی جزئی‌ترین مسائل اشراف داشت و جایگاه او به‌عنوان مدیر و در یک کلام رهبر باشگاه و نه تیم چنان مستحکم و موثر بود که بعد از پایان کارش به‌عنوان مربی، در دانشگاه‌های معتبر دنیا روش‌های مدیریتش را تدریس کرد و حتی کتابی معروف و خواندنی نوشت به‌نام «رهبری» که در آن از رموز هدایت قلبی و موثر یک باشگاه، شامل تیمی از بازیکنان، تدارکات، امور مالی، استعدادیاب‌ها، ایجنت‌های ترانسفر و... گفت.

خاطرات او بخش جذابی از فوتبال هستند که کاریزمای امثال او برای این رشته ورزشی ساخت. مستند جذاب «سر آلکس فرگوسن، هرگز تسلیم نشو» با تکیه بر تجربیات، خاطرات و با حضور بزرگان دنیای فوتبال دید ما را به موضوع مدیریت فوتبال، اصول مدیریت یک گروه، شکل کار فرگوسن و علت موفقیت مستمرش باز می‌کند. این مستند را می‌توانید بدون نیاز به خرید اشتراک، با اینترنت همراه از لینک زیر ببینید و لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha