کد خبر 207650
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه در گفتگو با حیات خبر داد؛

برگزاری مراسم افشای حقوق بشر آمریکایی با مشارکت ادارات در کرمانشاه

برگزاری مراسم افشای حقوق بشر آمریکایی با مشارکت ادارات در کرمانشاه

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت: مراسم افشای حقوق بشر آمریکایی با مشارکت ادارات در کرمانشاه و شهرستان های تابعه از هفتم تیرماه به مدت یک هفته در حال برگزاری است. همچنین به همین منظور تبلیغات محیطی (چاپ بنر، پوستر) در سطح استان انجام می‌شود.

خسرو شهیدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در گفتگو با حیات با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در اردیبهشت ماه سال 1403 گفت: مقدمات برنامه‌ریزی برای کنگره ملی شهدا از ۳۱ خردادماه انجام شده و در تلاش هستیم که این کنگره در شأن و مقام شهدا برگزار شود.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف از برگزاری کنگره شهدا زنده نگهداشتن نام و یاد این عزیزان است، افزود: جهاد تبیین و آشنا کردن نسل جوان با راه و هدف شهدا و آرمان‌های انقلاب از جمله اهداف کنگره است. همچنین این برنامه‌ها به نقش مردم کرمانشاه در دفاع مقدس و معرفی شهدای شاخص این شهرستان می‌پردازد که این موضوعات در قالب‌هایی مانند کلیپ و موشن گرافی ارائه خواهد شد.

شهیدی با ذکر اینکه کنگره شهدای استان باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد، اضافه کرد: در راستای برگزاری مطلوب این کنگره  ۸۱۵ برنامه در استان تدارک دیده شده که ۴۹۳ برنامه از سوی کمیته‌های استانی و ۳۲۲ برنامه هم از سوی کمیته‌های شهرستانی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر شهدا فراتر از برگزاری یک کنگره است، بیان کرد: ما باید دنباله‌رو راه شهدا باشیم و سبک زندگی شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. همچنین باید شناخت کافی نسبت به دوران دفاع مقدس، اهداف و رشادت‌های اتفاق افتاده در آن را پیدا کرده و آثار و برکات آن را به خوبی مورد مطالعه قرار دهیم.

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه تصریح کرد: مراسم افشای حقوق بشر آمریکایی با مشارکت ادارات در کرمانشاه و شهرستان های تابعه به مدت یک هفته در حال برگزاری است. همچنین به همین منظور تبلیغات محیطی (چاپ بنر، پوستر) در سطح استان انجام می‌شود.

شهیدی با بیان اینکه برگزاری یادواره های گرامیداشت شهدا در شهرستان‌های استان از جمله برنامه‌های ماه جاری است، عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند نسل جوان و نوجوانی را که در عرصه‌های انقلاب نبودند با افکار، اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا کند تا بدانند این انقلاب سرمایه‌های شهدا است.

وی افزود: بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) روز هفتم تیر در مسجد النبی(ص) طاق بستان کرمانشاه برپا شد. همچنین مشارکت در اجرای مراسم گلباران شهدای قوه قضاییه در 14 شهرستان‌های استان برگزار شد.

شهیدی اضافه کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای حریم رضوی با محوریت تبلیغات محیطی در کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه و مراسم دعای عرفه بر مزار شهدای شهر کرمانشاه از جمله برنامه‌های صورت گرفته در این استان است.

گفتنی است، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha