کد خبر 207596
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

آصفری در گفتگو با «حیات»؛

ترس از رشد و نمو دین اسلام سبب قرآن سوزی می‌شود

ترس از رشد و نمو دین اسلام سبب قرآن سوزی می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: اقدام به قرآن سوزی دلیل بر نگرانی و ترس از رشد و نمو قرآن و دین مبین اسلام در جوامع مختلف است.

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات بابیان اینکه اهانت به قرآن کریم قلب همه را به درد آورد، گفت: قرآن قلب تمام ادیان و مسلمان است لذا اقدام این فرد سوئدی عراقی الاصل سبب شد تا همه افراد در همه مکاتب الهی،آزرده خاطر شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کشورهای که دم از آزادی بیان و احترام به عقاید و سلیقه‌ها میزنند، آیا به این راحتی می‌شود به ارزشمندترین و کاملترین کتاب الهی توهین کرد.

 وی افزود: تاریخ سزای توهین به قرآن را نشان داده است. 

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس تصریح کرد: اقدام به قرآن سوزی دلیل بر نگرانی و ترس از رشد و نمو قرآن و دین مبین اسلام در جوامع مختلف است، اتحاد بین مسلمانان در جهان سبب نگرانی و واهمه بی خردانی می‌شود که قرآن را نمی‌شناسند. 

آصفری بیان کرد: جریانات تکفیری و داعشی همه تلاششان را کردند تا به احکام و مبانی قرآن ضربه بزنند و متاسفانه افرادی که با حقانیت قرآن آشنا نبودند، باور کردند که دین و قرآن همانی‌ست که اینها انجام می‌دهند، در صورتیکه داعشی‌ها و تکفیری‌ها اصلا جایگاهی در قرآن و دین مبین اسلام نداشته و یک روی دیگر صهیونیست‌ها هستند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فرد مسلمان و آشنا به قرآن می‌داند که نسبت به انسانیت، فردیت، شخصیت و عقاید هر شخص چگونه رفتار کند، قرآن و دین مبین اسلام، از برادری و برابری، اتحاد و احترام و... سخن می‌گوید افرادی که مانند داعش و تکفیری‌ها رفتار می‌کنند، نمی‌تواند خود را مسلمان بخوانند. 
عضو کمیسیون امور داخلی گفت: قرآن سوزی برخلاف هر دین و مذهبی است، فردی که به این اقدام وحشتناک دست میزند یا قرآن و اسلام را نمی شناسد یا قرآن را برحسب بینش و عملکرد داعشی شناخته و یا اینکه هدف بد جلوه دادن قرآن است که متاسفانه در هدف خود ناکام ماندند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha