کد خبر 207551
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

استاندار لرستان:

توافق نهایی برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد انجام شد

توافق نهایی برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد انجام شد

استاندار لرستان گفت: توافقات لازم برای آزادسازی حریم قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد با سپاه حضرت ابوالفضل نهایی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ فرهاد زیویار روز شنبه در نشست شورای اداری اظهار کرد: توافق برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد توسط مسوولان گذشته و فعلی پیگیری شد و در آذرماه سال گذشته باید ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سپاه قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ بنا به دلایلی تا به امروز به سپاه لرستان پرداخت نشده است، گفت: ۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ۱۵۰ میلیارد تومان ابلاغیه سازمان برنامه بودجه در وجه سپاه و ۵۰ میلیارد تومان برای تورم به مبلغ توافق قبلی اضافه شد که سپاه نیز متعهد شده پس از یکسال از دریافت مبلغ اختصاصی حریم قلعه را تخلیه کند.

قلعه تاریخی فلک الافلاک یا دژ شاپورخواست یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد لرستان است که در دوره ساسانی روی تپه ‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد ساخته و زیبایی و معماری شگفت‌ انگیز این قلعه موجب شده است.

محوطه باستانی قلعه حدود ۱۲۰هزار مترمربع وسعت دارد و ارتفاع تپه با احتساب ارتفاع دیوارهای بنا از سطح خیابان های مجاور حدود ۴۰متر است، بر اساس مدارک تصویری تا حدود ۱۰۰ سال پیش بارویی ۱۲ برجی در پیرامون بنای فعلی وجود داشته که اکنون آثار آن در محوطه شمال غربی قلعه، قابل مشاهده‌است.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در خصوص رفع محرومیت زدایی در لرستان ادامه داد: امروز اتفاقات خوبی رقم خورد و یکی از فصل های تاریخی خدمت رسانی به مردم به امضا رسید.

زیویار گفت: محرومیت زدایی توسط قرارگاه جزو ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه دستگاه ها برای خدمت رسانی آماده می‌باشند و نهادهای زیر مجموعه قرارگاه اشتراک عمل و نظر دارند.

وی با بیان اینکه کمیته های مورد نظر به جمع بندی لازم در خصوص مصوبات رسیده‌اند افزود: ساخت مسکن محرومان، آبرسانی و ایجاد درآمد و اشتغال از مهمترین اقدامات می‌باشد و متعهد به انجام اقدامات خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha