کد خبر 207541
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

آذربایجان‌غربی آماده استقبال از مسافران تابستانی است

آذربایجان‌غربی آماده استقبال از مسافران تابستانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تبلیغ جاذبه های تاریخی و توریستی استان در راستای میزبانی از مسافران تابستانی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

به گزارش گروه استان های حیات، یاسر رهبردین روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر آذربایجان‌غربی افزود: این استان از جاذبه های تاریخی و تفریحی بی نظیری برخوردار است که باید برای معرفی این جاذبه‌ها از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شده و به نحو مطلوبی اطلاع رسانی شود.

وی اضافه کرد: از این طریق می توانیم داشته های تاریخی و تفریحی خود را به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: استان نباید با داشتن گنجینه های ارزشمندی ضعیف نشان داده شود بلکه با اطلاع رسانی صحیح داشته های فاخر این استان نشان داده شده و گردشگران و مسافران را به‌سوی خود جلب کند.

رهبردین بر بهبود زیرساخت‌های لازم برای استقبال از مسافران و بهبود وضعیت آنها تاکید کرد و افزود: این موارد باید با جدیت دنبال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم در این جلسه اظهار کرد: در سه ماهه سال‌جاری ۴۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر از اماکن تاریخی و موزه ها بازدید کرده‌اند.

مرتضی صفری افزود: در سال جاری اسکان انجام شده در هتل ها و مجتمع های گردشگری ۲۹ درصد، مهمانپذیرها ۲۰ درصد، هتل آپارتمان ۵۹ درصد واقامتگاه های سنتی و بوم گردی ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود همچنین مجموع اقامت در واحدهای وابسته به میراث فرهنگی و گردشگری، اقامت در اکو کمپ ها، تاسیسات وابسته به آموزش و پرورش و مهمانسراهای ادارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اتوبوس های گردشگری در سفرهای نوروزی مورد استقبال مهمانان نوروزی و حتی همشهریان قرار گرفت، گفت: این تجربه خوبی بود و بهتر است در تعطیلات تابستان نیز از اتوبوس های گردشگری برای بازدید مسافران از اماکن تاریخی استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: نظارت بر مجتمع های بین راهی با توجه به اینکه وضعیت بهداشتی قابل قبولی ندارند و در شان مردم این استان نیست، مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از امروز اکیپی تشکیل می شود و تا آخر تابستان به سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها نظارت مستمر خواهند داشت تا موارد بهداشتی رعایت شود

صفری اظهار کرد: در ایام سفرهای تابستانی درب اماکن تاریخی که دراختیار دستگاههای اجرایی است، باید برای بازدید مسافران باز باشد.

دراین جلسه اعضای حاضر به ارایه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و همچنین راهکارها برای استقبال بهتر از مسافران تابستانی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha