کد خبر 207519
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

شیائومی زیر حرفش زد؛ این گوشی‌ها آپدیت MIUI را دریافت نمی‌کنند!

شیائومی زیر حرفش زد؛ این گوشی‌ها آپدیت MIUI را دریافت نمی‌کنند!

این روزها طرفداران و صاحبان گوشی‌های شیائومی بی‌صبرانه منتظر دریافت بروزرسانی جدید MIUI 14 برای گوشی‌های خود هستند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ این روزها طرفداران و صاحبان گوشی‌های شیائومی بی‌صبرانه منتظر دریافت بروزرسانی جدید MIUI 14 برای گوشی‌های خود هستند. اما خبری که به تازگی از یکی از منابع نزدیک به شرکت منتشر شده نشان می‌دهد که شیائومی در ابتدا می‌خواسته برای 7 مدل گوشی محبوب عرضه شده در سال 2020، آپدیت MIUI 14 را عرضه کند ولی به دلایل نامعلومی از تصمیم خود صرفنظر کرده است.

شیائومی که روزگاری بهترین شرکت در عرضه بروزرسانی‌های جدید برای گوشی‌های خود بود، این روزها با یک شلختگی عجیب در عرضه آپدیت برای محصولات متنوعش، رویکردی عجیب را به این مقوله مهم در پیش گرفته است.

در حالیکه رقیب شماره یک این شرکت در حوزه اندروید یعنی سامسونگ، رویکردی منظم و البته دلپذیر را برای عرضه بروزرسانی نسخه جدید اندروید برای محصولاتش در پیش گرفته و با سرعت بالایی، بروزرسانی‌های جدید را برای کاربرانش عرضه می‌کند، عرضه آپدیت نامنظم از یک سو و تغییر برنامه آپدیت از جمله انتقادات مهمی هستند که کاربران طی یک سال گذشته به این شرکت داشته‌اند.

بنابر گزارش XiaomiUI ظاهراً شرکت شیائومی در بسیاری از اسناد ارائه برنامه آپدیت خود برای گوشی‌های تولیدی شرکت، نام 7 مدل گوشی ساخته و عرضه شده در سال 2020 را لیست کرده بوده ولی به دلایلی که مشخص نیست، این محصولات از لیست خارج شده‌اند.

شیائومی زیر حرفش زد؛ این گوشی‌ها آپدیت MIUI را دریافت نمی‌کنند!

لیست اولیه عرضه آپدیت MIUI 14 که اسامی این 7 گوشی در آنها دیده می‌شود

بنابر اسناد منتشر شده، هفت گوشی مذکور عبارت اند از شیائومی ردمی 9، ردمی 9A، ردمی نوت 9، ردمی 10X 4G و ردمی 10X 5G، Redmi K30i 5G و POCO F2 Pro.

در کنار این تصمیم ناگهانی که ظاهراً در آخرین ماه‌های باقی مانده تا عرضه بروزرسانی برای این محصولات اخذ شده و منبع خبر آن را اشتباه و غیرمنصفانه می‌داند، این محصولات دیگر بروزرسانی امنیتی را نیز دریافت نکرده و وارد لیست EOS یا پایان خدمات دهی شیائومی قرار گرفته‌اند.

همانطور که عنوان شد، همه محصولات لیست فوق توسط شیائومی در سال 2020 عرضه شدند و در این میان گوشی POCO F2 Pro را نیز می‌توان یافت که از تراشه پرچمدار (آن زمان) Snapdragon 865 استفاده می‌کند. پس با این اوصاف نمی‌توان گفت که مشکل عدم عرضه بروزرسانی به توان پردازشی یا چیزی شبیه به آن مربوط می‌شده است. ظاهراً تصمیم عدم عرضه آپدیت را باید فراتر از یک خلاء سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری دانست و بیشتر می‌تواند به دلیل سیاست‌های فروش، عرضه و بازاریابی تیم نارنجی حوزه موبایل مرتبط دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha