کد خبر 207516
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

کارت گرافیک RTX 4090 به فرکانس جادویی 4 گیگاهرتز نزدیک شد

کارت گرافیک RTX 4090 به فرکانس جادویی 4 گیگاهرتز نزدیک شد

یک اورکلاکر موفق شده کارت گرافیک RTX 4090 را بدون هرگونه دست‌کاری مدارهای الکترونیکی آن به عدد جادویی 4 گیگاهرتز نزدیک کند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ یک اورکلاکر موفق شده کارت گرافیک RTX 4090 را بدون هرگونه دست‌کاری مدارهای الکترونیکی آن به عدد جادویی 4 گیگاهرتز نزدیک کند. به وضوح چنین فرکانس بالایی بدون دستکاری کردن کارت گرافیک خیره کننده است، جزئیات بیشتر را در ادامه همین مطلب بخوانید.

رکورد جدید اورکلاک کردن RTX 4090 انویدیا

اورکلاکر Splave موفق شده کارت گرافیک ROG Matrix RTX 4090 را تحت خنک سازی با نیتروژن مایع به 3.945 گیگاهرتز اورکلاک کند و به فرکانس 4 گیگاهرتز نزدیک شود. این بالاترین رکورد فرکانس شده تا به امروز است که رکورد شکنی در یک بنچمارک غیر گرافیکی انجامیده است.

کارت گرافیک RTX 4090 به فرکانس جادویی 4 گیگاهرتز نزدیک شد

در این اورکلاکینگ از چندین هیتر مخصوص اورکلاک کردن گرافیک برای گرم نگه داشتن بُرد PCB آن استفاده شده بود که یکی از آنها را در تصویر فوق مشاهده می کنید.

این اورکلاکر رکورد GPUPi در محاسبه عدد Pi تا 32 میلیون رقم را شکست و توانست آن را در 46.077 ثانیه محاسبه کند. البته این بنچمارک گرافیکی نبوده و چنین فرکانس بالایی برای اجرای بنچمارک های گرافیکی قابل استفاده نیست.

کارت گرافیک RTX 4090 به فرکانس جادویی 4 گیگاهرتز نزدیک شد

چندی قبل نیز یک کارت RTX 4090 به 3.825 گیگاهرتز اورکلاک شده بود که برخلاف تلاش Splave، قادر به اجرای دست کم برخی بنچمارک های گرافیک بود. رکورد یاد شده با استفاده از یک کارت گرافیک Colorful RTX 4090 iGame LAB به دست آمده بود که یک کارت بسیار خاص است و تنها 300 عدد از آن تولید شده است.

ظاهراً هنوز کسی نتوانسته به فرکانس جادویی 4 گیگاهرتز با یک پردازنده گرافیکی دست پیدا کند، با این حال به نظر می‌رسد بیشتر از هر زمان دیگری به آن نزدیک شده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha