کد خبر 207402
۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

سرپرست حجاج ایرانی با زائران نخبه و فرهیخته مسلمان ۱۷ کشور دیدار کرد

سرپرست حجاج ایرانی با زائران نخبه و فرهیخته مسلمان ۱۷ کشور دیدار کرد

جمعی از زائران نخبه و فرهیخته کشورهای مختلف با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب دیدار و گفت و گو کردند. 

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در مراسمی که به همت معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار شد، گروهی از نخبگان و فرهیختگان کشورهای مختلف با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند.

در این دیدار که حجت اسلام اختری جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ایام مدینه و شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند، تعدادی از مهمانان در سخنان کوتاهی به اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در اتحاد کشورهای مسلمان اشاره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار گفت: از این که شما را در سرزمین منا محل آزمایش حضرت هاجر، حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) ملاقات می کنم بسیار خوشحالم و برایتان حجی مقبول از خدای بزرگ مسئلت دارم.

وی ادامه داد: حضور ملیت های مختلف مسلمان در ایران سابقه طولانی دارد چرا که کشور ما مهد خدمتگزاری به همه کسانی است که برای اسلام قدم برمی دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: حج ابراهیمی صدها فایده دارد که یکی از آنها شناخت پیدا کردن زائران از همدیگر و آشنایی با فرهنگ و سنت های همدیگر است. امیدوارم زیارت خانه خدا بازهم قسمت شما و فرزندانتان شود.

این زائران نخبه و فرهیخته که از کشورهای غنا، میانمار، ترکیه، هند، کامرون، ساحل عاج، سنگال، نیجریه، فرانسه، پاکستان، نیجر، کشمیر، گامبیا، مالی، گابن، بویان و فلسطین حضور داشتند، از ایران به عنوان کشور پیشگام جهان اسلام در مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام یاد کردند.

دیدار با نخبگان و فرهیختگان کشورهای مختلف هر ساله در شب دوم حضور زائران در سرزمین منا برگزار می شود و حاضران ضمن تبادل تجربیات در مورد فرصت ها و چالش های جهان اسلام گفت و گو می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha