کد خبر 207381
۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با«حیات»؛

جنایت ۷ تیر ۶۶ سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است/ سازمان بین الملل مظلومیت سردشت را ندید

جنایت ۷ تیر ۶۶ سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است/ سازمان بین الملل مظلومیت سردشت را ندید

سامه یح نجف آبادی بابیان اینکه سازمان بین الملل مظلومیت سردشت را در بمباران شیمیایی توسط صدام حسین و هم پیمانانش را نادیده گرفت، گفت: جنایت 7 تیر 66 سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

خبر تلخ و تکان دهنده بود در یک پلک برهم زدن آرامش شهر به هم ریخت، همه جا را دود سفید رنگی فرا گرفته بود زن و مرد، پیر، جوان و خردسال یک گاز را نفس کشیده بودند گازی که نفسشان را برای همیشه برید.

جنایت ۷ تیر ۶۶ سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است/ سازمان بین الملل مظلومیت سردشت را ندید

 افرادی که زنده ماندند برای هر دم و بازدمشان بارها می‌میرند و زنده می‌شوند، جنایت جنگی بود.

 بمب‌هایی که بر سر مردم شهر در روز یکشنبه ۷ تیر ماه ۱۳۶۶ توسط هواپیماهای بعثی عراق در ساعت ۳٠: ۱۶  دقیقه بعد از ظهر فرو ریخت، توانست از شهری حدود ۱۲٠٠٠ هزار نفری سردشت ۸٠۲۵ نفر مصدوم بگیرد، مصدومانی که در میانشان کودکان خردسالی وجود داشت که مفهوم جنگ را نمی‌فهمیدند. در کمتر از یک ساعت ۴۵۰۰ نفر نیاز به درمان داشتند، برخی در حین انتقال به شهرهای دیگر جان دادند و چندین نفر در حین درمان شهید شدند و آنانی که زنده ماندند آثار گاز خردل همدم همیشگی شان شد. برخی ریه‌هایشان را از دست دادند و برخی نابینا شدند، برخی با زخم‌ها و تاول‌های شدید، عمرشان را گذراندند. هرچند در طول ۸ سال جنگ تحمیلی صدام بارها مناطق جنگی ایران را بمباران شیمیایی زده بود اما اینبار صدام حسین در روزهای پایانی سال با شکستی بزرگ روبرو شده بود.

بمباران شیمیایی، در شهری که زن‌ها و بچه‌ها زندگیشان را می‌کردند از جنایتی هولناک خبر می داد. تصاویر سوختگی و جان دادن فرزندان ایران در همان دقایق ابتدایی منتشر شد اما سازمان ملل هیچگاه قوانینش را برای ایران عملی نکرد و هیچگاه جانیان این اتفاق را مورد ماخذه قرار نداد. 

 هرچند ۳۶ سال از آن روزها می‌گذرد و هنوز جانبازان شیمیایی سردشت با خاطرات تلخ آن روزها نفسشان نصف و نیمه می‌آید اما ای کاش هیچگاه جنگی در هیچ جای زمین اتفاق نیفتد و ای کاش در هیچ جنایت هولناکی از گازهای شیمیایی و خردل استفاده نگردد، در همین خصوص، همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: جنایت 7تیر 66، سند مظلومیت مردم و سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است. 

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه 36سال از حمله جنایتکارانه صدام به ایران می گذرد اما هنوز کشور های که سلاح شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند، در دادگاه بین الملل محاکمه نشده اند. 

جنایت ۷ تیر ۶۶ سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است/ سازمان بین الملل مظلومیت سردشت را ندید

وی در ادامه افزود: همه کشور ها باید در زمان جنگ مسائلی را رعایت کنند تا نامشان در تاریخ به اسم خونخوار ثبت نگردد، سالیان سال از جنایت صدام حسین در جنگ هشت ساله ایران و عراق می گذرد اما هنوز افرادی هستند که تاوان بی رحمی و عدم رعایت قوانین بین الملل آن جنایت خونخوار صدام و کشورهای هم پیمانش را می دهند و تاریخ هرگز این قتل عام را فراموش نخواهد کرد.


سامه یح نجف آبادی عنوان کرد: صدام حسین با حامیان مختلفی که داشت، ایران را مورد حمله قرار داد و در طول هشت سال جنگ چندین بار در مناطق جنگی از بمب های شیمیایی استفاده کرد، اما در سالهای آخر جنگ وقتی طعم تلخ شکست را چشید بمب های شیمیایی خود را که نشانه ضعف او بودند، را بر سر مردم شهر فرو ریخت. اما عدالت خداوند از هر قدرتی بالاتر است، ایران پیروز شد و صدام حسین به هولناک ترین شکل ممکن مرد و این نتیجه اعمال او بود که درس عبرتی ست برای همه آنانی که در حال جنگ هستند. 
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha