کد خبر 207373
۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

یاوری در گفتگو با «حیات»:

متاسفانه ارتباط با نخبگان دانش آموزی پس از اتمام دوران متوسطه قطع می شود 

متاسفانه ارتباط با نخبگان دانش آموزی پس از اتمام دوران متوسطه قطع می شود 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: متاسفانه هیچ نوع اتصالی میان نظام و نخبگان دانش‌ آموزی در سراسر کشور پس از اتمام دوره متوسطه وجود ندارد.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با اشاره به اینکه موضوع نخبگان صرفا به مسئله فرار مغزها پیوند خورده است، گفت: متاسفانه با وجود حسن نیت فراوان رهبر انقلاب اسلامی و بنیاد ملی نخبگان یک نگاه منفی نسبت به نخبگان در کشور کل گرفته است.

وی با اشاره به بازتاب زندگی نخبگان در کشور تصریح کرد: با وجود زندگی مناسب نخبگان در ایران، حقیقتا تصویر مطلوبی از موفقیت این نخبگان در جامعه ایرانی منعکس نمی شود، لذا ضروریست در برنامه هفتم توسعه، نسبت به تصویرسازی و معرفی نخبگان موفق داخل کشور تصمیمات مهمی اتخاذ شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با انتقاد نسبت به نوع ارتباط نظام با نخبگان دانش‌آموزی مطرح کرد: متاسفانه هیچ نوع اتصالی میان نظام و نخبگان دانش‌آموزی در سراسر کشور پس از اتمام دوران دانش‌ آموزی وجود ندارد.

وی افزود: در واقع پس از پایان دوره متوسطه، ارتباط ما با دانش آموزان نخبه قطع شده که همین امر سبب دلزدگی بسیاری از دانش آموزان نخبه می شود.

درخشان با تاکید نسبت به حفظ ارتباط و تعامل سازمان با دانش آموزان نخبه بیان داشت: باید این ارتباط با هدف حفظ انگیزه در میان این افراد حفظ شود تا دانش آموزان ما احساس مفید بودن کنند و بدانند که کشور به آن‌ها نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha