کد خبر 207256
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

استاندار همدان:

۳۰ حلقه چاه اضطراری به تامین آب شرب همدان اختصاص یافت

۳۰ حلقه چاه اضطراری به تامین آب شرب همدان اختصاص یافت

استاندار همدان گفت: در راستای اجرای طرح های پدافند غیرعامل، ۳۰ حلقه چاه پدافندی و سد اکباتان به عنوان ذخایر استراتژیک آب همدان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان همدان با تاکید بر اینکه منابع آبی استان در حال حاضر در یک حالت ثبات قرار دارند اظهار داشت: سد اکباتان ذخیره استراتژیک است و سعی بر آن است که با برداشت حداقلی آب از این سد منابع آبی همدان حفظ شود.

مقام عالی دولت در استان همدان توصیه کرد: شهروندان الگوی مصرف صحیح آب را رعایت و با صرفه‌جویی از مصرف بی‌رویه و غیر ضروری پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، امنیت روانی و امنیت غذایی مردم را مورد تهدید قرار داده‌اند تصریح کرد: آمادگی لازم جهت مقابله با حملات و تهدیدات سایبری در کشور وجود دارد.

استاندار همدان یادآور شد: اجرای طرح انتقال آب از سد تالوار ۲۴ تا ۳۶ ماه زمان نیاز داشت که با عنایت خداوند و همراهی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در کمتر از یک‌سال انجام شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: بودجه مورد نیاز اجرای طرح انتقال آب از سدتالوار به همدان بیش‌ از ۲ هزار میلیارد تومان بود که در ابتدای کار فقط ۵۴ میلیارد تومان در بودجه برای آن پیش‌بینی شده بود اما با عنایت ویژه شخص رئیس‌جمهور و همراهی دولت مردمی تامین مالی مورد نیاز صورت گرفت.

وی افزود: پمپ‌های آب‌رسانی در مسیر انتقال آب از سد تالوار توسط دانشمندان بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته و تجهیز شد.

استاندار همدان گفت: در راستای اجرای فرآیند تامین برق در مسیر آب‌رسانی از سدتالوار به همدان در اقدامی بی‌نظیر روزانه ۱۶ دکل برق نصب شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: تامین خطوط انتقال برق در راستای آب‌رسانی از سدتالوار بیش از ۹۹ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: با تکمیل پروژه خطوط انتقال برق، در گام اول هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه و در گام دوم از حداکثر ظرفیت با هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه استفاده خواهد شد.

در پایان این جلسه از طرح مطالعات پدافند غیرعامل استان و ترجمه کتاب تاب‌آوری و امنیت در برابر تهدیدات شهری رونمایی شد و از عوامل تهیه و تدوین این کتاب، با اهدا لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha