کد خبر 207198
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:

کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فرصتی برای بازنگری رشادت‌های شهدا است

کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فرصتی برای بازنگری رشادت‌های شهدا است

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه فرصتی است که بتوانیم رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا را بازنگری کنیم، از این رو در هر جایگاهی که قرار داریم باید امانت‌دار خوبی باشیم و در راستای تداوم راه شهدا تلاش کنیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سردار «مسعود قنبری» در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع بزرگداشت کنگره ملی شهدا، سرداران، امیران، فرماندهان و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، با بیان اینکه کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود، اظهار کرد: ۸۱۵ عنوان برنامه برای استان کرمانشاه تدارک دیده شده که اسفندماه امسال اعضای کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب دیداری خواهیم داشت.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: کنگره ملی شهدا دارای پیش مقدماتی است که باید انجام شود از این رو از سه ماه قبل در راستای برنامه‌های کنگره شروع به کار کردیم و تمام ادارات شهرستان های مختلف در بحث کارهای فرهنگی باید شروع به کار کنند، باید کنگره ملی شهدا متفاوت برگزار شود.

سردار قنبری ادامه داد: مدیران سرپل ذهاب، مدیران پای کاری هستند که خود را در صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز ثابت کرده اند، از این رو باید در بحث کنگره ملی شهدا نیز به بهترین نحو ممکن ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: ورود به فضای مجازی و بازنشر اطلاعات، سواد رسانه ای نیست، خیلی از جوانان ما امروز در بحث فضای مجازی فریب خورده اند، امروزه جنگ اصلی دشمن در فضای مجازی است که لازمه این است در این مبحث بیشتر کار شود.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی باعث متوجه شدن مردم نسبت به خون شهدا شد، تاکید کرد: نقش مردم سرپل ذهاب در دوران دفاع مقدس باید به تصویر کشیده شود، زجری که مردم سرپل ذهاب در زمان هشت سال جنگ تحمیلی کشیده اند باید به جوانان امروزی نشان داده و یادآوری شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی باید فعالیت بیشتری داشته باشیم، گفت: بسته برگزاری برنامه ها به شهرستان ها تحویل داده می شود، ستاد پشتیبانی کنگره ملی شهدا بر عهده استاندار کرمانشاه است که در شهرستان سرپل ذهاب امام جمعه رییس شورای سیاستگذاری ستاد، فرماندار رییس ستاد پشتیبانی و فرمانده سپاه، دبیر کنگره ملی شهدا را بر عهده دارند.

سردار قنبری گفت: در این راستا ۳۲۲ برنامه برای شهرستان های استان کرمانشاه برنامه‌ ریزی شده است که از این تعداد، ۲۳ عنوان برنامه برای شهرستان سرپل ذهاب تدارک دیده شده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha