کد خبر 207194
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

3+1 خرید استقلال در آستانه نهایی شدن

3+1 خرید استقلال در آستانه نهایی شدن

باشگاه استقلال مذاکرات فشرده‌ای برای جذب بازیکنان مد نظرش آغاز کرده و با سه بازیکن به توافق ضمنی رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال که برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با تغییر در کادرفنی روبرو شده و پس از قطع همکاری با ساپینتوی پرتغالی و کش و قوس‌های فراوان و مذاکره با گزینه‌های مختلف در نهایت به گزینه ابتدایی و اصلی خودش بازگشت و با جواد نکونام قرارداد همکاری امضا کرد تا این سرمربی ایرانی با سابقه، هدایت آبی‌پوشان در لیگ بیست و سوم را عهده دار باشد.

باشگاه استقلال بلافاصله بعد از امضای قرارداد همکاری با جواد نکونام در تلاش بود تا گزینه‌های مورد نظر او را برای نقل و انتقالات به خدمت بگیرد و بعد از گرفتن فهرست نفرات مد نظر او، باب مذاکره با آنها را باز کرده تا در صورت توافق برای فصل جدید پیراهن آبی‌پوشان تهرانی را برتن کنند.

در این راستا باشگاه استقلال با دو بازیکن جدید به توافق رسیده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد آنها را به خدمت خواهد گرفت.

آرمین سهرابیان؛ خرید اول از گل گهر

اولین خرید این فصل استقلالی‌ها مدافع جوان و سابق این تیم آرمین سهرابیان است که چند فصلی است در گل گهر سیرجان توپ می‌زند و به واسطه عملکرد خوبش به تیم ملی هم رسید. سهرابیان بعد از جدایی قلعه‌نویی از گل گهر ظاهراً دیگر تمایلی به ادامه همکاری با سیرجانی‌ها ندارد و پیشنهاد استقلال هم مزید بر علت شده تا نخواهد قراردادش را تمدید کند. سهرابیان طی مذاکراتی که با استقلال داشته با این باشگاه بر سر جزئیات و موارد مالی به توافق رسیده است و اگر طی روزهای آینده اتفاق خاصی رخ ندهد قرارداد این بازیکن نهایی خواهد شد. سهرابیان مدافع میانی است و توانایی بازی در پست دفاع چپ را هم در کارنامه دارد.

عارف آغاسی؛ بازگشت مدافع مورد علاقه نکونام

مدافع دیگری که در سبد خرید تابستانی استقلال قرار گرفته عارف آغاسی است، مدافع جوان فولاد خوزستان که مدتی در زمان فرهاد مجیدی به جمع آبی‌پوشان تهرانی پیوست ولی بازهم ترجیح داد به اهواز برگردد و برای فولاد بازی کند و حالا به واسطه علاقه‌ای که نکونام به بازی او دارد مورد توجه آبی‌پوشان قرار گرفته است و احتمال پیوستن او به جمع نفرات این تیم زیاد است. او مذاکرات مثبتی با استقلال داشته و اگر در ادامه هم این مذاکرات مثبت پیش برود این بازیکن دومین خرید استقلال در  فصل جدید خواهد بود تا خط دفاعی آبی‌پوشان با حضور وی تقویت شود.

روبرتو تورس؛ قول شفاهی

بازیکن دیگری که نکونام قصد جذب او را دارد، روبرتو تورس، هافبک اسپانیایی فصل گذشته فولاد خوزستان است که با سرو صدای زیادی به این تیم پیوست ولی عملکردش در حد و اندازه نامش خوب نبود و در نهایت اهوازی‌ها قید جذب او را زدند. نکونام قصد دارد این بازیکن را هم همراه خودش به استقلال ببرد و مذاکراتی با او صورت گرفته است ولی تورس اعلام کرده اولویتش بازگشت به اروپاست ولی در صورتی که با 2-3 باشگاه خواهانش به توافق نهایی نرسد برای مذاکره با آبی‌پوشان به ایران باز می‌گردد. البته تورس بازیکن نسبتاً گران قیمتی است و مشخص نیست استقلال با مشکلات مالی عدیده‌ای که دارد بتواند او را به خدمت بگیرد یا نه.

بازگشت ریگی؟ شاید

مسعود ریگی، هافبک دفاعی سابق استقلال که سه فصل است در سپاهان اصفهان توپ می‌زند برای تمدید قرارداد با این باشگاه به توافق نرسید و پیشنهادی هم از سوی استقلال دریافت کرده است. با توجه به سبک بازی مورایس، ریگی جایگاه ثابت و مستحکمی در ترکیب سپاهان نداشت تا در نهایت باشگاه هم خیلی میلی به تمدید قراردادش نداشته باشد و در این شرایط استقلال گزینه مناسبی برای بازگشت او محسوب می‌شود. ریگی با توجه به سبک تدافعی نکونام بازیکن مناسبی برای پست هافبک دفاعی محسوب می‌شود و می‌تواند نقش یک تخریب کننده را برای خط هافبک حریف و خنث کردن حملات ایفا کند و باید دید باشگاه استقلال در جذب او موفق عمل خواهد کرد یا نه. با توجه به شرایط سنی ریگی بعید است جذب او هزینه سنگینی روی دست باشگاه بگذارد.

سایرین

یاسین سلمانی، محمدرضا خالد آبادی، یک گلر خارجی و مهرداد محمدی سایر نفرات مد نظر نکونام برای استقلال هستند و همچنین رضا اسدی در خط حمله هم گزینه دیگری است که آبی‌پوشان مایل به جذب آنها هستند ولی هنوز تکلیفشان مشخص نیست. نکونام بیشتر تمرکزش را روی بازسازی خط عقب تیمش و استحکام دفاعی گذاشته و بازی مورد نظر او بیشتر روی اصول تدافعی تمرکز دارد و فهرست خرید او هم بر این اساس پایه گذاری شده و مشخص است که به دنبال بازسازی دروازه و خط دفاع آبی پوشان برای  فصل جدید است. در هر صورت فعالیت نقل و انتقالاتی آبی ها به طور جدی پیگیری می‌شود و البته مشکل اصلی باشگاه تمدید قرارداد ستاره های تیم از جمله محبی و قایدی هم هست. باید دید در نهایت مدیران باشگاه تا چه میزان توانایی براورده کردن خواسته‌های سرمربی جدید خودشان را برای لیگ بیست و سوم دارند و اینکه آیا می‌توانند تیم مد نظر نکونام برای رقابت با پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و... را ببندند یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha