کد خبر 207184
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

زلنسکی:

دلایل زیادی وجود دارد که اوکراین به عضویت ناتو در آید

دلایل زیادی وجود دارد که اوکراین به عضویت ناتو در آید

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواهان عضویت کشورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ در حالی که بزرگترین استراتژیست‌های غربی از جمله جان مرشایمر، سردمدار رئالیسم تهاجمی و هنری کسینجر، تنها وزیر خارجه رئالیست آمریکا در طول جنگ سرد، گسترش ناتو به مرزهای روسیه را دلیل بروز جنگ اوکراین می‌دانند، مقامات کی یف همچنان بر عضویت در این ائتلاف نظامی تاکید دارند. درخواستی که تاکنون از سوی کشورهای غربی رد شده است. 

به گزارش تله تریدر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (سه شنبه) بار دیگر از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست از کی یف برای عضویت در این ائتلاف نظامی دعوت به عمل آورد. 

زلنسکی در این باره در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: دلایل زیادی وجود دارد که از اوکراین برای عضویت در ناتو دعوت شود. درک کاملی از تضمین‌های امنیتی اوکراین تا لحظه عضویت کی یف در این ائتلاف نظامی وجود دارد. ما به صورت تیمی در حال کار بر روی تصمیماتی که قرار است در نشست ویلینوس گرفته شود هستیم. 

نشست رهبران سازمان ناتو قرار است در ۱۱ و ۱۲ ژوئیه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار شود. مقامات اوکراینی بر دعوت از کی یف برای عضویت در سازمان ناتو در این نشست پافشاری دارند. با این وجود، زلنسکی خود بر این امر تاکید دارد که تا زمانی که جنگ با روسیه در جریان است احتمال عضویت اوکراین در سازمان ناتو وجود ندارد. این موضوع را سایر رهبران کشورهای عضو ناتو نیز بارها اعلام کرده اند. 

براساس ماده پنجم منشور ناتو، جنگ علیه یکی از اعضا، جنگ علیه تمامی اعضا محسوب شده و تمامی کشورهای عضو وارد جنگ مستقیم با مهاجم می‌شوند. با توجه به جنگ جاری اوکراین، در صورتی که کی یف به عضویت ناتو در آید این امر به معنای جنگ این ائتلاف نظامی با روسیه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha