کد خبر 207163
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

ازغدی در اولین همایش بین المللی شهدای ترور مطرح کرد؛

خدمت به عدالت مبارزه با ظلم است

خدمت به عدالت مبارزه با ظلم است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمت به عدالت را مبارزه با ظلم دانست و گفت: استفاده از خشونت غیر عادلانه به روش ناعادلانه علیه عدالت ظلم بزرگ و ارعاب افراد بی گناه است.

به گزارش سید امیرحسین امامی: اولین همایش بین المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی با عنوان (از بهشتی تا آرمان) به مناسبت شهادت شهید بهشتی و شهدای 72 تن در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد. حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این همایش گفت: مذهب و آرمان های شیعه و رهبرانش از همان ابتدا هدف ترور بودند، تنها مذهبی که تمام رهبرانش ترور شدند شیعیان هستند.

وی افزود :تمامی رهبران شیعیان هم که امامان ما بودند نیز ترور شدند و امام حسین (ع) نیز به شیوه ای خشونت آمیز ترور شد.

ازغدی ادامه داد: مجاهدان، مبارزان، چریک ها و انقلابیون که با استبداد ها و ترور ها مقاومت کردند مورد ترور دشمن قرار گرفتند.

وی گفت: هدف اقدامات انقلابی ارعاب ظالمین و ترساندن آن هاست، اما هدف کشتارهای تروریستی که علیه جبهه حق و عدالت بودند، ترساندن مردم است و فرق می کند که این مقاومت جلوی ظالم باشد و یا مظلوم باشد. وی با اشاره به هدف جنگ گفت :جنگ کثیف ترین عمل انسانی است و در جایی نیز زیباترین عمل انسانی می شود، اگر با ظالم می جنگیم و با هدف جلوگیری از ظلم این عمل انجام شود هدف خوبی است. باید دشمن از اعمال بد خود بترسد، این ارعاب و ارهاب مقدس است البته که ترور وحشت است اما در اینجا وحشت را در دل استکبار ایجاد می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: خدمت به عدالت مبارزه با ظلم است. استفاده از خشونت غیر عادلانه به روش ناعادلانه علیه عدالت ظلم بزرگ و ارعاب افراد بی گناه است. ازغدی گفت: برخی می گویند چگونه افرادی مانند شهید بهشتی، فخری زاده و غیره را می زنند ترور است اما با افرادی دیگر ترور محسوب نمی شود. مراد از ترور عملیات مسلحانه برای به قتل رساندن چه کسانی با چه شیوه و اهدافی ست؟ باید دید با کدام هدف به کدام راه هدایت می شویم.

وقتی کسانی بر علیه ملتی حکومت می کنند و به کسی رحم نمی کند و با خشونت وارد عمل می شود، این یک خشونت است. آن ترور یک ارعاب است و هدفش ترساندن مردم است اما مقابله و مبارزه با تروریست ها هدفش جلوگیری از ظلم و ایجاد عدالت است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام معتقد بود جنگ مسلحانه کارآمد نیست و باید مردم را متوجه کرد و وقتی مردم آگاه باشند حتی با توپ و تانک و اسلحه عقب نمی نشینند.

وی ادامه داد: از روزی باید ترسید که کسی را ترور نکنند، چون مشخص می شود به سمت هدف دشمن رفته ایم، برخی در قالب مسئول بزرگ ترین خدمت ها را به دشمن کرده اند، وقتی آخوند، استاد دانشگاه و افرادی مثل شهدای هسته ای و غیره را ترور نکنند یعنی برای دشمن سودی ندارند.

رحیم پور ازغدی با بیان مفهوم ترور گفت :ترور و تروریسم در همین الان یک تعریف و معیار دقیق ندارد، تا کنون تعبیر دقیقی ندارد و با معانی آن بازی می کنند. وقتی از مارکسیست ها، نظام سرمایه داری غرب بپرسید ترور چگونه است، وحشیانه ترین ترور ها را می کنند ولی وقتی هر کسی مقابلشان بایستد او را تروریست خطاب می کنند.

وی افزود: وقتی یک لبنانی، فلسطینی، سوری، ایرانی از کشورش در برابر تسخیر آن ها مقاومت کنند با وجود این که آن ها حمله کردند اما چون مقابلشان ایستاده اند به دیگر ملت ها تروریست می گویند.

ازغدی ادامه داد : کلمه ترور بعد از انقلاب فرانسه رایج شد همچنین شعارهای لیبرال بعد از انقلاب فرانسه رایج شد، بعد از حدود یک سال از انقلاب فرانسه سرهای حدود 60 هزار نفر را به وسیله گیوتین قطع کردند و چون تنها آن ها مخالفشان بودند همچین اقدام وحشیانه ای کردند. یعنی اگر در فرانسه جوی خون راه نمی‌افتاد انقلاب فرانسه شکست می خورد و ترورشان برایشان توجیه داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سوال این است که تعریف و استدلال ترور چیست؟ معتقدیم ترور مصداق مبارزه با ظلم یا مصداق ظلم است. مهم این است که کدام طرف مظلوم و ظالم باشد. در دهه شصت وقتی شهدای هفت تیر را زدند هر روز ترور اتفاق می افتاد تا اینکه به شهید رجایی، شهید بهشتی و شهیدان دیگر رسید.

وی ادامه داد: شهید آیت الله بهشتی آخوند واقعی بود، بهشتی سنبل آخوند واقعی و با سواد بود، ایشان ملا، متفکر، مجتهد، مهربان، منطقی، پاسخگو، شجاع و نترس به معنای واقعی بود. تا جایی که امام می گفت: بهشتی به اندازه یک ملت بود.

رحیم پور ازغدی گفت: همان زمان کسانی را داشتیم که شهید بهشتی و مطهری را منحرف می دانستند، وقتی از شهید بهشتی پرسیدند نظرتان راجع به جمهوری اسلامی ایران چیست یا می خواهید حکومت آخوندی تشکیل دهید؟ ایشان پاسخ دادند هدف مکتب است و کسانی که حافظ مکتب هستند اطاعت و حمایتشان لازم است، وقتی کسی عالم و عامل است و درد دین و مردم را می داند او را عالم می دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha